A feldolgozóipar számára nem idegenek a zavarok és az átalakulások. Az új belépők, a vásárlói magatartás megváltozása, az ellátási lánc korlátai, a szabályozás, a geopolitika mind-mind különböző mértékű nehézségeket okoztak az egyedi és a sorozatgyártóknak egyaránt a történelem során, és úgy tűnik, hogy az elmúlt 12-24 hónap eseményei időnként mindenkire bénító hatással voltak. A gyártóiparnak szembe kellett néznie azzal, hogy másképp kell gondolkodnia, még akkor is, ha a kihívások a múlt kihívásainak tűnnek olykor.
Miközben a gyártók az elmúlt 24 hónap zavaros vizein navigáltak, és az elkövetkező évekre tekintenek, az innovatív technológiák döntő fontosságúak lesznek a növekedésük és a tartós sikerük szempontjából. A digitális átalakulásra néha úgy tekinthetünk, mint egy divatos szóra vagy marketingfogalomra, amelyet le kell vetni. Az IDC kutatása azonban kiemelte, hogy a digitális szakadékot megszüntetni képes szervezetek gyorsabban tértek vissza a növekedéshez, és fürgébbek voltak, mint a digitális átalakulást nem alkalmazó társaik.
Az IDC kutatásában érintett gyártók mindössze 14,6 százaléka tervezte, hogy 2020 és 2021 között éves szinten kevesebb költségvetést fordít IT-ra. Ez a beruházás azonban nem csak a menő technológiákra vagy kísérleti projektekre irányul. A siker érdekében a szervezetek olyan átalakító technológiákra támaszkodnak, mint a felhő, a mesterséges intelligencia (MI), a mobilitás, a kiterjesztett és kevert valóság, a dolgok internete (IoT) és a gépi tanulás (ML), hogy növeljék a nyereséget, fokozzák az innovációt, lehetővé tegyék a munkatársak termelékenységét, emeljék a működési hatékonyságot és javítsák az ügyfélélményt.
A digitális átalakulás útján a gyártók egyre szélesebb körű kínálatot hoznak létre, amely most már több értéknövelt szolgáltatást is tartalmaz. Korábban a gyártók vagy kereskedőik elsősorban a fogyóeszközök értékesítésére vagy a szabványos szervizszerződésekre összpontosítottak, hogy garantálják a berendezések üzemidejét és az ügyfelek termelékenységét. A termékek árucikké válásával és a vásárlók élményekkel szembeni növekvő elvárásainak növekedésével azonban a gyártók számára az új eredmények produkálásának képessége immár tét nélkülivé vált.
Az a korszak, amikor a szerviz kizárólag a berendezések értékesítéséből eredő utópiaci tevékenység volt, kezd a múlté lenni. A vezető gyártók és szolgáltatók felismerték a szervizélmény fontosságát és hatását az ügyfelek hűségének, megtartásának és elégedettségének kialakításában. Bár a szolgáltatás fogalma sokak számára nyilvánvaló, a minőségi szolgáltatási élmény ígéretének megvalósítása nem könnyű feladat. Az ügyfelek elvárásai gyorsan fejlődnek, a "pénztárcájuk kulcsáért" folyó verseny élesedik, és az első vonalbeli szervizcsapatoknak gyakran nincsenek olyan eszközeik, amelyekkel még jobb élményeket nyújthatnának, miközben megpróbálják hatékonyan lezárni az adott munkafeladatot.
Az IDC termék- és szolgáltatásinnovációs felmérésében a gyártók a termékminőségi és szolgáltatási problémákra való gyorsabb reagálás iránti igényt, a kulcsfontosságú ügyfélmetrikák javításának igényét, valamint a távszerviz, az együttműködés és a megoldás körüli több képesség létrehozását jelölték meg a jelenlegi szolgáltatási életciklus-kezelési erőfeszítéseik legfőbb mozgatórugójaként. A cég azt javasolja, hogy a vállalatok fontolják meg a következő kérdésekkel való szembenézést:
- Mit értékelnek az ügyfeleik vagy az ügyfelek ügyfelei?
- Vannak-e a szervezetnek digitális képességei ahhoz, hogy gyorsan és méretarányosan kezelje az üzleti modellváltásokat?
- Együttműködik-e a cég üzleti vonala az IT-vel az új technológiák azonosítása, kiválasztása és bevezetése érdekében?
- Vannak-e közös meglátásai a kereskedőknek, forgalmazóknak, beszállítóknak és partnereknek, amelyek alapján cselekedhetnek?
- Megvan-e a megfelelő vezetés a vállalaton belül ahhoz, hogy rövid és hosszú távú stratégiai elképzelésekkel átvészelje a jövőbeli zavarokat?