Gyakran hajtogatott mantra, hogy a válságból kivezető út a hatékonyságnövelésen keresztül (is) vezethet, mégis, sok vállalkozás - különösen a hazai mikro- és kisvállalkozói réteg - megretten, ha újabb szolgáltatások igénybevételére akarják rávenni. Ez ugyanis költséget jelent, ami igaz is, azt viszont már nem látja át, hogy mi jár ezzel a költséggel. Körültekintően megválasztott segítséggel vagy más kiadásain képes jelentősen spórolni, vagy képes akkora forgalombővülésre, ami nemcsak, hogy ellensúlyozza új kiadásait, de bőséges megtérüléssel kecsegtet.
Noha tuti tippet nem adhatunk - hiszen ez a Computerworld, nem a Lovi -, mégis, egy magyar kezdeményezést érdemesnek tartottunk kiemelni. A Skawa Innovation olyat kínál, amit ennyire összetetten csak nagyon kevesek, még ha ki is tekintünk a világba. Ingyenhívó szolgáltatása havidíjas konstrukcióban (2 éves hűség esetén nettó 650 forint, 1 hűség esetén nettó 950 forint havonta) kínál webes ügyfélszolgálati megoldást az érdeklődőknek - akikben pedig nincsen hiány (olyan neveket tudhatnak már ügyfeleik között, mint a UPC, az Erste vagy a Raiffeisen bankok). Lényegében egy olyan keretről van szó, amely lehetővé teszi az amely lehetővé teszi, hogy a weboldalra érkező látogatók jelentős része nálunk váljon ügyféllé, ne menjen tovább más, konkurens weboldalakra- az ugyanis nem elég, ha az internetező megjelenik a weboldalon.
„Az Ingyenhívó ott kezdődik, ahol a Google véget ér”
Így foglalta össze a szolgáltatás ars poeticáját Faragó Péter, a Skawa Innovation alapítója és társtulajdonosa. Az Ingyenhívóval bíró szolgáltatások iránt érdeklődőnek költségektől mentes hívást tesz lehetővé; gyakorlatilag hasonló elven működik, mint egy zöld szám. Ezen keresztül az internetező a meglátogatott weboldal termékei, szolgáltatásai iránti személyes érdeklődését tolmácsolhatja a tulajdonosnak. A hagyományos VoIP kliensekkel - Skype, Messenger stb. - szemben nem kíván telepítést, öt éves fejlesztőmunka eredményeként saját Flash-megoldást kínál a cég. Emellett bátran skálázható, gyakorlatilag tetszőleges mennyiségű hívás kezelését képes megoldani, illetve hatalmas előnye, hogy mikrofon nélkül is használható. Utóbbi esetben a felhasználót - telefonszámának megadását követően - a saját telefonján keresztül köti össze ingyenesen az ügyfélszolgálattal; ezzel a funkcióval elérhető, hogy még Flash-szegény környezetben (például iPaden vagy iPhone-on keresztül) is használható az Ingyenhívó.
De miért érdemes az internetezőkre koncentrálni? Nos, az emberek döntő része vásárlás előtt rákeres a kiszemelt termékre/szolgáltatásra a világhálón, ám nagyon nagy részük - Faragó állítása szerint 90 százalékuk - végül nem ott vásárol, ahonnan először információt szerez. Ennek egyértelműen az az oka, hogy az adott webhely nem volt képes a látogatót ügyféllé „konvertálni”, kérdéseit, problémáit egyénileg kezelni. Márpedig „a döntéshozatal pillanatában nem szabad magára hagyni a látogatót”, ezt segíti elő az Ingyenhívó szolgáltatás. Az elvesztett ügyfél ugyanis kétszeres veszteség: nem térül meg az elérésébe fektetett kiadás, és nem jön létre profitot hozó megrendelés.
Faragó szerint a havidíjas szolgáltatás megtérülése napokban mérhető, jól jelzi az alacsony költséggel elérhető magas hatékonyságot az, hogy már megkezdődött az Ingyenhívó nyugat-európai terjeszkedése, első körben Angliában és Hollandiában. A vállalatvezető kiemelte, hogy ezeken a piacokon igen kevés edukációra van szükség, szemben a hazai környezettel, az ottani vállalatok gyorsan felismerik pozitívumait. Ugyanakkor a Kárpát-medencében megvan a magyar nyelv előnye, általa elérhetők a határon túli közösségek is. Mindemellett már folyik a szlovák és a román nyelvi változatok fejlesztése.
A külföldi is ügyfél
Egy balaton-felvidéki panziónak milyen lehetőségei vannak bevételei növelésére? Tehet lépéseket olyan ügyfelek, potenciális vendégek elérésére, akik nem csak, hogy az ország határain kívülről érkeznek, de magyarul nem is létező ügyfélkört jelentenek. Ehhez természetesen szükséges a panziót bemutató weboldalt több nyelven is elérhetővé tenni. Ebben is segítséget nyújt a Skawa, Easyling nevű szolgáltatásával. Segítségével egy weboldal tulajdonos képes saját weboldalát néhány kattintással 15 nyelven elérhetővé tenni. A megoldás mögött álló nagyszámú szakfordító közös munkájának köszönhetően mindezt akár 24 órán belül. Ezt követően a fent említett panzió mindössze havi egy eurós díjjal (ezer oldalletöltésenként) biztosíthatja magának az idegen nyelvű tartalom folyamatos frissentartását.
A szolgáltatás előnye, hogy a fordítás megszervezése, a szövegek weboldalból történő kibányászása és a különböző nyelvi verziók tárolása és megjelenítése a különböző nyelvű látogatók számára teljesen automatikus, nem a weboldaltulajdonost terheli. Az Easyling a weboldal látogató nemzetiségének felismerésével a panzió weboldalát mindig a megfelelő nyelven jeleníti meg.
A fordítói szolgáltatás hátterét egyébként az a távmunka-bázis biztosítja, melyet évek óta épít a cég. Az otthonrol.hu oldal segítségével mára a 20 ezret is megközelíti a cég szűrésén átesett, gépelési és egyéb, távolról végezhető feladatokra kaphatók száma. Munkavállalói oldalról ugyanis itthon sincs hiány a jelentkezőkből, inkább a munkaadói oldal az, amelyik még mindig nem él a lehetőséggel. Ezt tanúsítja az Ipsos nemrég nyilvánosságot látott felmérése is, mely szerint itthon csak 3 százalékos azon cégek részaránya, akik valamilyen szinten élnek a távmunka előnyeivel.