A dél-koreai vállalat pénteken jelentette, hogy az április-júniusi negyedévben a konszolidált árbevétel 15 százalékkal 19,46 billió wonra (14,9 milliárd dollár) ugrott az előző évhez képest. A csoportos működési eredmény azonban 12 százalékkal 792 milliárd wonra csökkent.
Az LG Electronics háztartási készülékeinek és televízióinak forgalma, amelyek a világjárvány idején folyamatosan jól teljesítettek, visszaestek, mivel az otthonmaradás miatti kereslet csökkent. Az autóipari egység azonban emelkedő fényes pontként jelentkezett.
A szegmens a második negyedévben 50 milliárd won üzemi nyereséget ért el, szemben az egy évvel korábbi 343,8 milliárd won veszteséggel. Az autóipari részleg eladásai 19 százalékkal 2,03 billió wonra emelkedtek, ami közel négyszerese a 2015 decemberében zárult utolsó nyereséges negyedévnek.
Ezeket a számokat az elektromos járművekbe szerelt infotainment rendszerek hajtják. Az ügyfelek között szerepelnek a Mercedes-Benz, a General Motors és a Renault csoport is a luxusmodelljeivel.
Az LG Electronics olyan értékesítési stratégiát fogadott el, amely az elektromos autókat célozza meg. Ezek általában innovatív belső kialakítást igényelnek, és az autóipari szegmens erősebb bevételei ezt követték. Az infotainment kijelzők a vállalat tévékészülékek terén szerzett szakértelmére támaszkodnak. Az LG Electronics a készülékekben található energiatakarékos motorokat és invertereket is újrahasznosította az autóipari alkalmazásokban.
Tavaly a gyártó kivált az EV hajtáslánc üzletágából, és közös vállalatot alapított a kanadai Magna International autóipari beszállítóval. Az új egység megkezdte az EV-alkatrészek fejlesztését és megrendeléseinek átvételét. A vállalkozás a GM-mel és más nagynevű autógyártókkal kötött üzleteket hajtáslánc-alkatrészekre, és áprilisban az egység megkezdte egy mexikói üzem építését.
"'Az EV hajtáslánc-alkatrészek a Magna közreműködésével évente 50 százalékkal növelik majd az eladásokat" - közölte az LG Electronics egyik vezetője.
Az LG Electronics autóipari szegmensének magját az infokommunikációs rendszerek, az e-erőátviteli rendszerek és a 2018-ban megvásárolt fényszóró üzletág alkotják. A vállalat, amely közölte, hogy csak az év első felében nagyjából 6 milliárd dollárnyi új megrendelést kötött le, siet a gyártóüzemek bővítésével.
Az autóipari szegmens egykor az LG Electronics örök üzletága volt, hasonlóan az okostelefonokhoz. A vállalat 2021-ben kiszállt a mobiltelefonokból, de az autóipari üzletágat megtartotta az EV-korszakra való tekintettel. A potenciális növekedési hajtóerő ápolása érdekében az LG Electronics korábbi okostelefonos munkatársakat helyezett át az autóipari egységhez, és a szórakoztatóelektronikai részleg által megkeresett pénzeszközöket fektette be.
A nagyobb LG-csoporthoz tartozik az LG Energy Solution, a világ második legnagyobb EV akkumulátor szállítója, valamint a kijelzőpaneleket gyártó LG Display és a fedélzeti kameramodulokat gyártó LG Innotek. A csoport vállalatai egymás ügyfélkörében forgalmazzák áruikat, ami a teljes szervezetnek előnyt ad a megrendelések és az ártárgyalások terén.
"Az autóipari üzletág fontos mérföldkőhöz érkezett azzal, hogy az április-júniusi negyedévben nyereséget ért el. Közép- és hosszú távon növekedésre számíthatunk a jövőben" - mondta Lee Dong-joo, az SK Securities elemzője.
Az autóipari beszállítói üzletág azonban az LG Electronics értékesítésének alig több mint 10 százalékát teszi ki. Még nem tudni, hogy az autóalkatrészek ellensúlyozni tudják-e a szórakoztatóelektronikai részleg pangását.
A rivális Samsung Electronics is az autóipari alkatrészekre összpontosít. A konszern 2016-ban közölte, hogy 8 milliárd dollárt költ a Harman International Industries felvásárlására, az autós navigációs és audiorendszerek amerikai beszállítójára. A Harman rosszul indult, de mostanra a leányvállalat számai emelkednek.
A Harman működési árrése a 2017-es 0,6 százalékról 2021-ben 6 százalékra javult. A második negyedévben a bevétel 23 százalékkal 2,98 billió wonra ugrott, ami minden idők legmagasabb negyedéves szintje. A csoport szerint a kijelzőkomponensek és a szoftverek szinergiát élveztek a Samsung Electronics-szal.
Az LG-hez hasonlóan a Samsung-csoporthoz tartoznak az autóiparnak beszállító leányvállalatok, például az akkumulátorgyártó Samsung SDI és az elektronikus alkatrészeket gyártó Samsung Electro-Mechanics. A Samsung mobiltelefon-technológiájának köszönhetően a dél-koreai csoport több milliárd dolláros megrendeléseket szerzett az amerikai EV-gyártó Teslától, amelynek autóit gyakran nem véletlenül nevezik kerekes okostelefonoknak.