A Facebook olyan szolgáltatásokat vezet be, amelyek az álláshirdetéseket feladni szándékozók és az álláskeresők dolgát egyaránt megkönnyítik. A frissen bejelentett új funkciókkal a cégek közvetlenül tudják kiposztolni hirdetéseiket, és ha egy vonzó ajánlatot találunk, egyszerűen tudunk rá jelentkezni.
A Facebook posztja szerint az amerikai kisvállalkozások negyven százaléka a vártnál nehezebben tudja betölteni az üres álláshelyeket, és a Facebook szorosabbra szeretné fűzni a kapcsolatot a vállalkozások és a közösségi hálózat több, mint egymilliárd felhasználója között.
Elemzők mindezt okos húzásnak tartják a Facebook részéről. Az oldalon megjelenő álláshirdetések valószínűleg senkit sem zavarnak, amíg nem túl tolakodóak -- akkor hát miért ne élne a Facebook ezzel a lehetőséggel?
Ugyanakkor az elemzők úgy vélik, hogy a LinkedIn pozícióit nem veszélyezteti a Facebook újítása. A LinkedIn ugyanis a speciális háttérrel rendelkező szakemberekre koncentrál, míg a Facebookon megjelenő hirdetések ennél kevésbé célzottak.