Nem éppen pozitív tapasztalatát osztotta meg a közösségi oldalakon Jack Ryan marketingszakember, miután egy mesterséges intelligencia alapú avatárral találta magát szemtől szemben a meghallgatásán.
A "HR-est" egy melbourne-i székhelyű AI startup fejlesztette ki, nyilatkozta a férfi a 404 Media-nak. "Bár a Fairgo célja, hogy tisztességes és méltányos interjúfolyamatot biztosítson, nem tudom elképzelni, hogy a mesterséges intelligencia, [nagy nyelvi modellek] és más eszközök képesek lennének értelmezni az emberi érzelmeket és az arc reakcióit, hogy egy tényleges, kerek benyomást biztosítsanak".
A múlt héten a LinkedIn-profilján közzétett videóban a Szilícium-völgyben élő marketinges, aki mellesleg fogyatékkal élő sportoló, épp egy vöröshajú női avatárral - akinek állítása szerint még neve sincs - beszélget, aki a munkatapasztalatáról kérdezi, és arra biztatja, hogy legyen kreatív, és még azt is hozzáteszi, hogy fontos a történetmesélés a kérdések megválaszolásához.
A startup a weboldalán azt állítja, hogy a Fairgo avatárok által meginterjúvolt jelöltek szinte kivétel nélkül "imádják az interjú élményét".
"Fogyatékkal élő, távmunkára szoruló emberként már most sem nyilatkozom szívesen arról, hogy fogyatékkal élő vagyok azokon a nyomtatványokon, amelyeket a cégek az álláspályázatokhoz igényelnek" - magyarázta a 404-nek. "Egy mesterséges intelligencia komponens hozzáadása ehhez a keverékhez, úgy vélem, a sokszínűség, egyenlőség és befogadás ellenkező hatását válthatja ki."
A Fairgo vezérigazgatója, Julian Bright a 404-nek adott interjújában ragaszkodott ahhoz, hogy cége AI-ja valójában azért van, hogy segítsen csökkenteni az emberi előítéletességet. Bright továbbá fenntartotta, hogy a Fairgo AI egyáltalán nem vesz részt a jelöltek kiválasztási folyamatában, és nem használ fel semmilyen, a folyamat során készült videót vagy hangfelvételt a jelöltek értékeléséhez.
Mindezek ellenére úgy tűnik, nem mindenkinek esik jól, ha AI avatárral interjúztatják.
"Az emberi kapcsolat és interakció a legfontosabb mutatója annak, hogy egy csapat hogyan fog összeilleszkedni és együttműködni" - mondta a marketingszakember. "Ha egy mesterséges intelligencia végzi a korai szakaszban a folyamatot, az algoritmikus felépítése miatt kizárja a potenciális jelölteket."
Végső soron egy olyan szolgáltatás használata, mint a Fairgoé, "azt mutatja, hogy a vezetők és a vállalatok hogyan próbálják tovább csökkenteni a költségeket az üzleti élet emberi oldalán" - mondta Ryan.