Ezért gyakori dilemma a vállalati döntéshozók körében, hogy a piacon ingyenesen elérhető, általános megoldást vegyenek azonnal használatba, vagy vállalati felhasználásra szánt megoldást vezessenek be. A Micro Focus szakértői szerint az a legjobb út, ha a szervezetek egy bevált technológiai partner segítségét veszik igénybe ahhoz, hogy egy biztonságos, csak házon belül elérhető eszközt alakítsanak ki.
Napjaink egyik legmeghatározóbb trendje a mesterséges intelligencia térnyerése. Minden vállalat aktívan vizsgálja, hogyan tudná a legjobban kiaknázni az új technológiák előnyeit a saját üzleti tevékenysége során. Két megközelítés jellemző: egyes cégek azokat az eszközöket keresik a piacon, amelyeket azonnal használatba tudnak venni ingyenesen, mások pedig vállalati felhasználásra szánt, specifikusabb megoldást választanak.
Gyors vagy biztonságos?
Mindkét megközelítésnek megvan a maga előnye és hátránya. Az általánosan elérhető megoldásokat könnyű igénybe venni, és nagyon rövid a bevezetési idejük. Ezek a technológiák ugyanakkor nehezen integrálhatók a cégek saját folyamataiba, továbbá adatbiztonsági kérdéseket is felvetnek. Ha például egy alkalmazott a ChatGPT-t használja egy feladat megoldásához, onnantól kezdve minden információ, amit megadott az utasításokban, bekerül a ChatGPT adatbázisába, és a későbbiekben megjelenhet más felhasználók válaszaiban is. Ezért az ingyenesen használható MI-megoldások csak olyan feladatokhoz alkalmazhatók biztonsággal, amelyeknél nincs szükség érzékeny adatok kezelésére és feldolgozására, ami viszont szűkíti a felhasználási esetek számát.
A Micro Focus szakértői szerint érdemes inkább egy bevált technológiai partner segítségére támaszkodni ahhoz, hogy a cégek egy házon belül elérhető eszközt bocsássanak az alkalmazottak rendelkezésére, amely a szervezet saját információit és folyamatait figyelembe véve működik, a biztonságot is szem előtt tartva. Minden vállalat számára a saját adatai jelentik a legnagyobb értéket, és ezekre alapozva lehet olyan megoldást létrehozni, amely a legjobban szolgálja az adott szervezet céljait.
Privát és személyre szabott
Jó példa erre az a vállalati felhasználásra szánt, privát nagy nyelvi modell, amelyet a Micro Focust felvásárló OpenText hozott létre, és amelyre több megoldás is épül. Az egyik ilyen eszköz segítségével például a vállalatok egyszerűsíthetik és hatékonyabbá tehetik az informatikai szolgáltatások menedzsmentjét (ITSM - IT Service Management) a szervezeten belül. A megoldás, amely hamarosan elérhető lesz az SMAX ITSM szoftverben, képes menedzselni a szolgáltatáskezeléshez kapcsolódó folyamatokat és információkat, majd erre alapozva privát, biztonságos és személyre szabott chatbotként működik, hogy minden vállalati alkalmazott számára hasznos, releváns és naprakész információkat nyújtson. A chatbot igény szerint válaszol a felhasználók leggyakoribb kérdéseire, támogatja a support ügyintézőket a nehezebb esetek megoldásában, illetve automatizálja a szolgáltatásokhoz kapcsoló kérések teljesítését. Az érzékeny céges adatok mindeközben folyamatosan biztonságban vannak, nem kerülnek be semmilyen nyilvános adatbázisba.
A szolgáltatásmenedzsment csupán az egyik olyan terület, ahol a nagy nyelvi modell hatékonyan alkalmazható a felhasználók támogatására és a folyamatok hatékonyabbá tételére. A fejlett technológia hasonló előnyöket tud nyújtani a szoftverfejlesztéstől kezdve az ügyfélkapcsolatokon át a tartalmak kezeléséig vagy a kiberbiztonságig.
Mindeközben a vállalatoknak az érzékeny adataik védelme miatt sem kell aggódniuk, hiszen a modellt teljes egészében az OpenText fejleszti és hosztolja, hogy privát és biztonságos legyen, és az etikai elvárásoknak is megfeleljen. Ezt többek között az is alátámasztja, hogy a vállalat elsőként írta alá Kanada önkéntes magatartási kódexét, amely a fejlett generatív MI-rendszerek felelősségteljes fejlesztésével és irányításával kapcsolatos alapelveket tartalmazza.