A Micro Focus szakértői szerint a megfelelő, modern technológiák kiválasztásával és alkalmazásával csökkenthetők a terhek és a kockázatok, hogy a vállalatok az igazán fontos tevékenységeikre koncentrálhassanak.
Évek óta fontos buzzword a digitalizáció: napjainkban az a vállalat maradhat versenyképes, amely digitális alapokra helyezi működését. Csak így tud ugyanis gyorsan reagálni a változó piaci környezetre és fogyasztói igényekre. A digitális átalakítások során azonban a szervezeteknek rendkívül sok dologra kell figyelniük egyidőben, hiszen egy pillanatra sem állhatnak le, miközben modernizálják rendszereiket és folyamataikat.
Aki már próbált több dolgot csinálni egyszerre, az jól tudja, milyen nehéz feladat ez. Jó példa erre, amikor szeretnénk megtanulni zongorázni. Eltérő dolgokat kell végeznünk a két kezünk ujjaival, miközben a szemünkkel követjük a kottát, amit két kulcsban olvasunk. Az agyunknak pedig össze kell hangolnia a teljes folyamatot, és figyelnie kell a zenéhez kapcsolódó egyéb dolgokra is, például a ritmusra és a dinamikára, a művészi interpretációról már nem is beszélve.
Sok gyakorlásra van szükség, hogy ez mind jól és összehangoltan menjen. A vállalatok életében azonban nincs idő arra, hogy megvárják, míg beérik a gyakorlás gyümölcse az olyan fontos dolgoknál, mint például a digitális átállás. Meríthetnek azonban mások példáiból és tapasztalataiból. A Micro Focus szakértői öt tanáccsal segítenek a cégeknek a digitális átalakítással járó feszültségek csökkentésében.
1. Leselejtezés helyett frissítsünk
A vállalatok komoly összegeket fektetnek a technológiákba, és nem szívesen válnak meg tőlük. Szerencsére a digitalizáció nem is jelenti feltétlenül azt, hogy mindent teljes egészében le kell cserélni. Régebbi technológiák esetében is van arra lehetőség, hogy fokozatosan digitalizálják őket. Jó példa erre a COBOL és a mainframe rendszerek, amelyeket még mindig számos nagyvállalatnál alkalmaznak. A Micro Focus és az Amazon együttműködésének köszönhetően elérhető olyan szolgáltatás, amely jelentős mértékben leegyszerűsíti a mainframe alkalmazások korszerűsítését és áthelyezését a felhőbe. Így a vállalatok modern platformon futtathatják jól megszokott alkalmazásaikat.
2. Támaszkodjunk a visszajelzésekre
A "digitális bennszülött" fogyasztók hozzászoktak ahhoz, hogy visszajelzéseket adnak a termékekről és szolgáltatásokról, amit azután a gyártók és szolgáltatók felhasználnak a következő fejlesztésekhez. Ha egy vállalat képes ezeket az észrevételeket gyorsan és jól hasznosítani, és megtalálja a módját, hogyan tudja azokat beilleszteni a szoftverfejlesztési életciklusba, akkor megelőzheti versenytársait. Egy olyan eszközzel, mint például a Micro Focus Product and Portfolio Management ez egyszerűen megvalósítható, mivel a termék támogatja a szoftverfejlesztés modernizálását és felgyorsítását, az adatok felhasználását és a munkafolyamatok összehangolását.
3. Teszteljünk
Csak akkor lehet lépést tartani a fejlődéssel és a változó igényekkel, ha az alkalmazások minden tekintetben megfelelnek az elvárásoknak. Ezt pedig csak akkor kivitelezhető, ha a szoftverfejlesztési életciklus szerves részét képezi a tesztelés is, méghozzá minden fontos területre kiterjedően. A Micro Focus portfóliójában megtalálható minden szükséges eszköz ahhoz, hogy a szervezetek egyszerűen és gyorsan ellenőrizzék az alkalmazások teljesítményét, funkcióit és biztonságát, megtalálják az esetleges hibákat és szűk keresztmetszeteket, és fontossági sorrendben javítsák azokat.
4. Automatizáljunk a kockázatok csökkentéséért
Minden olyan munkafolyamatban benne van a hiba lehetősége, amelyet emberek végeznek, hiszen tévedni emberi dolog. Léteznek azonban olyan számítógépes robotok, amelyekkel automatizálhatók az egyszerűbb, repetitív feladatok. Így nemcsak a hibák kockázatát lehet kizárni, de a folyamatok is gyorsabbá és gördülékenyebbé válnak, az emberi munkaerő pedig foglalkozhat fontosabb dolgokkal. A Micro Focus robotizált folyamatautomatizáló megoldását (Robotic Process Automation - RPA) egyre több területen fogják munkára a pénzügyi és számviteli kimutatások készítésétől és a bérszámfejtéstől kezdve a megrendelések és a sales ügyletek kezelésén át a HR-osztály egyszerűbb folyamataiig.
5. Használjuk ki a mesterséges intelligencia előnyeit
Korábban a szervezetek több ezer sor hosszúságú táblázatokba gyűjtötték az adatokat. A humán munkaerő ebből manuális munkával tudta kigyűjteni az üzlet fejlődést segítő, hasznos információkat. Ma már viszont a vállalatok adattavakban gyűjthetik az információkat, amelyekből mesterséges intelligenciára és gépi tanulásra támaszkodó analitikai megoldások segítségével sokkal hatékonyabban és átfogóbban elemezhetik az információkat, percek alatt feltárva a kritikus pontokat, és így támogatva az üzleti döntések meghozatalát. Ez a lehetőség egyre több területen elérhető, például szoftverfejlesztésnél vagy adatok rendszerezésénél, de olyan specifikus területeken is, mint a bűnüldözés.