A Toyota, a Ford és a General Motors egy-egy ügyfelét képviselő Marc Stanley, bíróság elé citálja a járműkészítőket, mert szerinte azok direkt figyelmen kívül hagyták az autóik sérülékenységét, ezáltal lehetővé tették, hogy rossz szándékú emberek vegyék át az uralmat a kocsik felett.
Az elemzők már korábban is figyelmezettetek arra a problémára, hogy az autógyártók nem látják át a teljes beszerzési láncukat, és javasolták, hogy a vállalatok sokkal jobban figyeljenek oda a biztonságra.
Nem is olyan rég a BMW került célkeresztbe, mikor kiderült, nem sikerült titkosítania ConnectedDrive nevű hálózatát. A cég állítólag egy ideje már tisztában volt a hibával, de nem tettek semmit egészen addig, míg a német autószövetség nyilvánosságra nem hozta, milyen egyszerűen fel tudják törni az autót a hackerek, pusztán egy okostelefon segítségével.
A BMW platformjához mintegy 2,2 millió jármű kapcsolódott, kitéve annak a veszélynek, hogy egy rossz szándékú ember akár menet közben átvegye felettük az uralmat.
Ahogy egyre több autó kapcsolódik a különböző hálózatokhoz, és a sofőr nélküli kocsik sem a távoli jövő ábrándjai már, a gyártók számára a legfőbb prioritás a biztonság kell legyen. A Volvo CIO-ja korábban úgy nyilatkozott az angol Computerworldnek, hogy az adatvédelem mára ugyanolyan fontossá vált a gyártó számára, mint a hagyományos gépjárműbiztonság.