Több hónapos vitát lezárva Eric Schmidt és Francois Hollande tegnap véget vetettek a francia média a keresőcég ellen indított hadjáratának, amely középpontjában annak népszerű Hírek szolgáltatása állt. Az ország lapkiadó szövetsége nem nézte jó szemmel, hogy a Google gyűjtőtégelyében ingyen jelennek meg a cikkeik címei és bevezetői, lényegében kártérítést követeltek az emiatt állítólagosan elmaradó reklámbevételeikért.
A lapkiadók olyan hatékonyan lobbiztak, hogy Franciaország miniszterelnöke különadót helyezett kilátásba az ügy rendezése érdekében, ám végül sikerült megegyeznie a Google vezérigazgatójával: egyrészt a keresőcég 60 millió eurót fog adakozni egy a francia újságok nyomtatottról online formába való átmenetelét segítő alapba, másrészt pedig tanácsadást nyújt a portáloknak a reklámbevételeik maximalizálásához.
Ezen megoldás mindkét fél számára előnyös, a Google valószínűleg azon ténnyel győzte meg a francia médiamágnásokat, hogy 2011-ben egy nagyon hasonló jogi harc után rengeteg belga portál tűnt el teljesen a Google szolgáltatásaiból, ám röviddel később az üzemeltetők maguk kérték a weboldalaik újraindexelését.