A Xerox bejelentetése szerint a vállalat történetének legjelentősebb arculatváltásáról van szó. Az új vizuális megjelenés egy globális, a munkatársak, partnerek, vevők körében végzett kutatás eredménye. A www.xerox.com mára már a megújult arculattal működik, de a teljes átállás - beleértve a járműveket, az épületeket és a termékeket- előreláthatólag 18 hónapot vesz majd igénybe világszerte. A cég közleménye meg is fogalmazza az új logó üzenetét mindazok számára, akik kevésbé érzékenyek a dizájnelemekkel kapcsolatban: a gömb alakú szimbólum az "X" alakot formáló vonalakkal állítólag a Xerox vásárlóival, partnereivel, az iparággal és az innovációval való kapcsolatát jelképezi.
A Xerox több mint 100 berendezést mutatott be az utóbbi három évben, és ezzel a vállalat történetének, valamint az iparág legbővebb portfolióját hozta létre. A termékfejlesztésen túl egyre fontosabb szerepet kapott a szolgáltatások területe. A vállalat jelentős beruházásokat tett a szolgáltatásokhoz kapcsolódó technológiák fejlesztésében, melynek eredményességét jól mutatják 2007 harmadik negyedévének pénzügyi eredményei: a szolgáltatások 2,5 milliárd dolláros bevételt hoztak, ami 8 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest.
A Xerox a színes nyomtatók irodai környezetben való alkalmazásának ösztönzését is fontosnak tartja - a kutatásra és fejlesztésre rendelkezésre álló 1,5 milliárd dollár felét költi a színes nyomtatók szegmensére. A vállalat közleményében kiemeli, hogy az új technológiák eredményeként egyre hatékonyabbak, gazdaságosabbak és környezettudatosabbak a Xerox színes eszközei. Multifunkciós berendezései például energiatakarékosak, a toner-újrahasznosítás és a patron nélküli EA-toner pedig hulladékmentes lehetőségeket biztosítanak a felhasználóknak.
"Kívülről nézve azt láttam, hogy a Xerox egy másoló és nyomtató berendezéseket gyártó cégből a vállalatok teljes dokumentumkezelését segítő társasággá nőtte ki magát" - fogalmazott Angéle Boyd, az IDC Képalkotási/ Dokumentum Előállító Megoldások csoportjának alelnöke és vezérigazgatója. "A Xerox az elmúlt évtizedekben egy erős nemzetközi óriáscéggé fejlődött, amely innovációival új vevőket és új piacokat hódított meg. Az arculatváltás logikus lépés a részéről."