A konferencia csúcsa ezúttal is a startup innovátorok megmérettetése lesz, a III. Budapest Bank Startup versenyen.
Megdőlt minden korábbi rekord. Az eddigi összesítések szerint az idei startup versenyre 25 százalékkal több nevezés érkezett mint 2011-ben. Ez is azt jelzi, hogy beértek az elmúlt évek befektetéseinek gyümölcse: robbanás előtt áll a magyar startup piac. A magyarországi startup cégek a piaci becslések szerint tavaly több mint 50- 60 milliárd forintos árbevételt értek el.
Az idei Barcamp Budapest konferencia a piaci lehetőségeket a közösségi média középpontba helyezésével figyeli. A konferencia vezető előadója Lucas Maixner, a Socialbakers alapítója lesz, aki arról beszél majd, hogy egy márka szempontjából miként lehet elemezni a közösségi média mutatószámait, és ezeket, hogyan érdemes a későbbiekben felhasználni. A magyarok és a közösségi média viszonyáról Hann Endre (Medián) tart előadást.
A közösségi média a vásárlási szokásokat is megváltoztatja. Ezt bizonyítja, hogy egyre több közösségi vásárlói oldal indul, és ér el kedvezményeket a tagjainak. Ez a webkereskedelemnek is lendületet adhat. A Budapest Bank kutatása szerint a magyarországi kisvállalkozások mindössze 13 százaléka rendelkezik webshoppal, miközben az internet-hozzáféréssel rendelkezők 90 százaléka már vásárolt a weben. A vonatkozó kutatás tapasztalatairól Erdei Zsuzsa (Budapest Bank) számol be az eseményen.
Sok meglepetés és rendhagyó témájú előadás színesíti az idei rendezvény menüjét: Varga Zoltán a Central-Fund kockázati tőke alap elnöke az „unortodox befektetési politikákat” mutatja be, Banga Gábor (Kirowski) katasztrofálisan sikerült közösségi média kampányok, esettanulmányok ismertetésével igyekszik megóvni a kudarcoktól a kísérletezőket. A kerekasztal beszélgetések témái is eltérnek a megszokottól. Félelmeikről és a vállalatvezetéssel kapcsolatos attitűdről beszélget három birodalom felsővezetője, Papp István (Microsoft), Pusztay András (Index Zrt.), Vaszily Miklós (Origo Zrt.).
Izgalmasnak ígérkezik az a workshop, ahol Schuszter Péter (Kirowski) és Bobor Szabolcs (Mito) közösen értekezik az i-phone applikációk fejlesztéséről; bemutatják, hogy milyen esetekben, hogyan érdemes ezeket alkalmazni, illetve azt is, hogy miért kell körültekintően, komoly erőforrásokkal belevágni még egy egyszerűnek tűnő app fejlesztésébe is.
A BarCamp-on az idén is bizonyíthatják tehetségüket a magyar innovátorok. Az idei évben minden korábbinál több pályázat érkezett. Ez is mutatja, hogy mennyi lehetőség rejlik a magyar startup világban. Az ingyenes versenyen bárki részt vehet, aki kész üzleti tervvel rendelkezik és pályázatát legkésőbb március 10-ig eljuttatja a szervezőkhöz. A szakmai előminősítést követően csak a hat legjobb kerül a jól ismert hazai befektetőkből, csúcsvezetőkből álló zsűri - Siklósi Zoltán, Straub Elek, Szigeti Károly, Tánczos Péter - és a nyilvánosság elé. A verseny már több alkalommal bizonyította, hogy nem kell a szilikon völgyben születni, ahhoz, hogy egy startup vállalkozó megcsinálhassa a szerencséjét: a 2010-es győztes 1,5 millió euró tőkéhez jutott, az ötletéből készült termék pedig meghódította a világot.
A magyar fejlesztők, startup befektetők és tulajdonosok számára rengeteg hasznos tapasztalatot és komoly kiugrási lehetőséget jelent a BarCamp Budapest. Az elmúlt években több sikeres magyar cég is itt mutatkozott be, vezetőik beszámolnak arról, hogy cégük milyen fejlődést ért el az elmúlt időszakban. Ehhez ad teret az első magyar Startup Expo, amelyen a résztvevők a legsikeresebb hazai Startup cégek képviselőivel találkozhatnak, és kérdezhetik őket tapasztalataikról.
Időpont: 2012. március 21.
Helyszín: Novotel Budapest Centrum, Rákóczi út 43.-45.
A konferencia honlapja: http://barcamp.ap.hu
Sajtókapcsolat: Szakál Péter (+36-70-704-5669, szakal.peter@openskm.com)