Mától elérhető a magyar fejlesztésű BCONHUNT platform, illetve annak első applikációja, a BCONSHOP okostelefon alkalmazás. A legújabb technológiai megoldásokra – iBeacon, BLE 4.0 – épülő mobilmarketing-alapú vásárlásösztönző rendszer egyszerre nyújt megoldást a kiskereskedelmi szereplők, illetve a vásárlók megváltozott igényeire. Az ingyenes alkalmazás letöltésével testreszabott, exkluzív kedvezményekhez jutnak a felhasználók, azaz a vásárlók. A kiskereskedelmi üzletláncoknak pedig egy rendkívül jól célozható, precízen mérhető és nem utolsó sorban az összezsugorodott marketing büdzsékben is elhelyezhető vásárlásösztönző rendszert biztosít, amellyel növelhetik üzletük forgalmát. A magyar startup fejlesztése az Immochan, az Auchan Csoport üzletsorok és a kereskedelmi parkok fejlesztésével és üzemeltetésével foglalkozó tagjának érdeklődését is felkeltette, így az alkalmazást elsőként az áruházlánc üzletsorain próbálhatják ki a letöltők.
Az okostelefonok elterjedésével egyre inkább előtérbe kerültek a mobil marketing lehetőségei által kínált, pontosabban célozható, „pont ott, pont akkor” típusú megoldások. A mobil kommunikációs technológiák rohamosan fejlődnek, a mobilinternet lefedettsége közel 100 százalékos, a készülékgyártók termékpalettájáról pedig lassan eltűnnek a nem „okos” telefonok. A készülékek egyrészt státuszszimbólummá, másrészt olyan személyes tárggyá váltak, amelyek már nélkülözhetetlenek a mindennapokban. Tulajdonosaik nem indulnak el nélkülük, személyes adataikat és magánéletüket őrzik bennük.
Miközben világszerte hódítanak a törzsvásárlói rendszerek és virágkorukat élik a kuponos kedvezmények, a vásárlókra zúduló ajánlatok nem testre szabottak, így nem is elég hatékonyak. Csökken az impulzív vásárlás aránya, amikor csak a kirakatot látva fogja el őket az érzés, hogy „ez kell nekem”. A kiskereskedelmi üzletláncok ezért a minél célzottabb kampányok lehetőségét keresik.
„Az elmúlt évek gazdasági változásai és a technika fejlődése nyomán a vásárlók egyre tudatosabbá válnak. A legtöbb internetképes eszközzel már villámgyorsan tudnak tájékozódni a különböző termékekről és szolgáltatásokról, sőt, egyre gyakrabban még a vásárlás előtt utánanéznek az őket érdeklő akcióknak. A kéretlenül, illetve a számukra irreleváns csatornákon érkező ajánlatok azonban vagy teljesen érdektelenek, vagy olyan szituációban érik el a potenciális vevőket, amikor nem fogékonyak rájuk” – mondta Gaál Viktor, a BCONHUNT alapítója.
Ezekre keresett megoldást a magyar startup. A fejlesztés eredménye pedig a BCONHUNT platform, azaz az a felület, ahol a kereskedők létrehozhatják kampányaikat és akcióikat, és a most induló BCONSHOP alkalmazás, amelyben a vásárlók hozzáférhetnek az említett akciókhoz, egyedi igényeik szerint. Az applikáció fejlesztésének célja, hogy a felhasználók csak olyan akciós ajánlatokkal találkozzanak, amelyekre valóban nyitottak. A kereskedőknek pedig abban nyújt segítséget a platform, hogy egyre több vásárló térjen be az üzleteikbe. A tapasztalatok szerint ugyanis hiába tájékozódnak a felhasználók vásárlás előtt, a döntés továbbra is a polcok előtt születik meg.
Mérhető és hatékony vásárlásösztönzés
A kiskereskedelmi vállalkozások számára a BCONHUNT platform számokkal mérhető hatékonyságú, alacsony költséget jelentő marketing eszközt biztosít. A szolgáltatást bevezető partnerek minden eddiginél hatékonyabban szólíthatják meg potenciális vásárlóikat, olyan helyzetben, amikor éppen nyitottak a vásárlásra. Alkalmazásával precízen célzott ajánlatokon keresztül, játékos formában növelhető az üzlet forgalma.
Testreszabott akciók, pont ott, pont akkor
A BCONSHOP alkalmazás segítségével a felhasználók csak a számukra érdekes akciókról kapnak tájékoztatást mindig megfelelő időben és helyen. Az alkalmazásban, vagy a weboldalon egy villámgyors regisztráció után beállíthatják érdeklődési köreiket (mit szeretnének vásárolni, milyen akciókra nyitottak) és a rendszer kiválogatja nekik a legjobb ajánlatokat. Ezek a felhasználók beállításainak és pillanatnyi földrajzi helyzetének megfelelően jelennek meg egy listában, ahol már csak a konkrétan nekik szóló ajánlatok között válogathatnak. Amikor a felhasználó egy korábban kiválasztott akció közelében jár, azonnal értesítést kap róla, így már csak élnie kell a lehetőséggel. A rendszer használata szó szerint lehetőséget kínál, tehát nem szükséges előre megvásárolni az akciós ajánlatban szereplő terméket vagy szolgáltatást, így a vásárló a helyszínen dönt a vásárlásról, a kereskedő pedig üzlete látogatottságának növekedésétől várhatja a forgalom javulását. A BCONSHOP alkalmazást először az Immochan partnereinél, az Auchan Korzó üzleteiben próbálhatják ki a letöltők.
„Nyitottak vagyunk az új megoldásokra, és mindig a vásárlók igényeinek minél teljesebb körű kiszolgálására törekszünk. Úgy gondoljuk a BCONSHOP növeli a vásárlás élményét, miközben üzleteink forgalmának növekedését is várjuk a megoldástól” – mondta Michel Chaize, az Immochan Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója.
BCONSHOP: Veszed a jelet?
„A BCONSHOP megoldás alapja a Bluetooth Low Energy technológia, egy alacsony energiaigényű Bluetooth jeladó eszköz (iBeacon), amely az üzlethelyiségen belül sugározza egyedi azonosítóját. A jelek vételére jelenleg az Android 4.3 és iOS7, illetve ezek fölötti verziószámú operációs rendszereket futtató okostelefonok alkalmasak. A telefonok az adott kereskedelmi egységhez kötött egyedi azonosítót kapnak a jeladótól, majd az azonosító alapján egy a felhasználó beállításainak megfelelő, helyhez kötött információt jelenítenek meg push üzenetként. Az üzleti logika szerver oldalon fut, a rendszer használata minimális adatforgalommal, illetve készülék oldalon alacsony energia felhasználással valósul meg” – mondta Vezse Árpád, a BCONHUNT technológiai fejlesztésekért felelős társalapítója.