Az elemzők mondhatni egyetértenek abban, hogy a 2013-as év első negyedéve meglehetősen nehéz volt az IT-ipar számára. Emiatt kicsit sem volt meglepő, hogy az LG nyeresége éves összehasonlításban csökkent - az már annál inkább, hogy mekkora mértékben esett vissza az értéke.
Az LG profitja a tavalyi év ugyanezen időszakához viszonyítva 22 százalékot zuhant, amit leginkább az elképesztően gyenge keresletnek köszönhet a plazmatelevíziók iránt. A visszaesést még az egyébként kirobbanó népszerűségű okostelefonokkal sem tudta ellensúlyozni a gyártó.
A 10,3 millió eladott telefon ellenére a csökkenő tévés kereslet 350 milliárd wonra csökkentette az LG nyereségét, ami nagyjából 248,46 millió eurónak felel meg. Ezzel szemben tavaly ilyenkor 307,81 millió eurós profitról beszéltek. Bár rövidtávon nem várható javulás a TV-s szektorban, az év végére az Ultra HD és az okostévék talán a másik irányba billentik a mérleget.