Az Egyesült Államokban mért forgalmi adatok szerint júniusban elvesztette második helyét a közösségi hálózatok felhasználói táborának méretével mért listán a Myspace. A nemrég eladott platform kifejezetten a szórakozást hivatott szolgálni, a fiataloknak pozícionált közösségi tér azonban nem egy másik, hasonló profilú szolgáltatás miatt szorult le a harmadik helyre.
Helyét az a Linkedin vette át, mely az észak-amerikai országban már 33,9 millió felhasználót tudhat táborában, miközben a Myspace már „csak" 33,5 millió internetező „második otthona", számolt be a pozícióváltozásról a Comscore. A cég adatai szerint az sem kizárt, hogy hamarosan teljesen eltűnik a dobogóról a Myspace, hiszen a Twitter már ott lohol a nyomában: 30,6 millió egyedi amerikai felhasználót tudott felmutatni a mikroblog szolgáltatás az Egyesült Államokban, június folyamán.
Természetesen hatalmas fölénnyel a Facebook vezeti a listát, a Mark Zuckerberg alapította közösségi hálózat 160,9 millió egyedi amerikai felhasználót mutatott fel a múlt hónapban, vagyis minden második amerikai legalább egyszer bejelentkezett a nyár első harmadában a Facebookra. Ugyanakkor a szolgáltatás nemzetközivé válását mi sem mutatja jobban, hogy az összes felhasználói létszám elérte a 750 milliót, melyből közel 600 millió nem az Egyesült Államokból érkezett a közösségi oldalra.
Visszatérve a Linkedinre: az üzleti szférát előtérbe helyező site sikerét egyediségének, jól pozícionált célkörének köszönheti. A magánéleti aspektusok helyett a regisztráltak karrierjének egyes állomásait és a köztük levő kapcsolatokat kihangsúlyozva ma már sokan - és nem csak az Egyesült Államokban - aktívan keresnek ezen a platformon munkát. Ezt a lehetőséget felismerték a fejvadász cégek is, hiszen a szolgáltatás gyakorlatilag tízmillió számra tartalmazza a nagymértékben hiteles, akár rövid önéletrajznak is felfogható, gyakran arccal is vállalt szakmai bemutatkozó oldalakat.
Emellett a Linkedin nemrég történt tőzsdére lépése z is hozzájárulhatott a két közösség site sorrendjének megcserélődéséhez. A new yorki börzére májusban bevezetett papírok ráirányították a figyelmet a cégre. Ráadásul a tőzsdei bevezetés önmagában is sikeresnek mondható, hiszen az első napon közel duplájára hízott a részvények árfolyama, ezt a magas szintet pedig azóta is tartják a papírok. A májusi 45 dolláros indulóárról múlt hét péntekre már 99,6 dollárra növekedett a részvények ára.