Az Apple vezérigazgatója, Tim Cook nincs túl jó véleménnyel a közösségi hálózatoktól, amelyek neve mostanában gyakran felmerül a 2016-os elnökválasztás orosz befolyásolásával foglalkozó vizsgálatban.
Cook az NBC egyik műsorában elmondta, hogy nem a direkt hirdetésekkel van a fő gond, hanem a közösségi hálózatok természetével, amely kiválóan alkalmassá teszi őket a félretájékoztatásra és a manipulációra.
Cook szerint az igazi baj az, hogy ezeket a médiumokat nagyon könnyű az emberek megosztására, manipulálására és álhírekkel történő félrevezetésére használni.
Tim Cook, az Apple vezérigazgatója.
Az Egyesült Államok Kongresszusa most hallgatja meg a Google, a Facebook és a Twitter képviselőit, és a beszámolókból ijesztő kép rajzolódik ki arról, milyen hatékony eszközökkel rendelkeznek ezek az óriások a tömegek befolyásolására. Az elmúlt hónapokban kiderült, hogy orosz reklámok jelentek meg a Google kereséseiben, a YouTube hirdetésekben, valamint a Facebookon és a Twitteren. Ezek a hirdetések jóval több embert értek el, mint eddig hitték, és a hatásuk sokszorosa volt a korábban becsültnek.