A koronavírus, a kijárási korlátozások és az országok közötti utazás nehézségei, vagy akár teljes leállása már sok idei rendezvényt kaszált el. Az első az év eleji Mobile World Congress volt Barcelonában, amelyet a járvány kitörése idején még megtartottak volna különféle biztonsági intézkedések mellett, de végül az utolsó előtti pillanatban mégis kénytelenek voltak lemondani a szervezők. Ugyanilyen sorsra jutott többek között a Gamescom, a Computex és a gyártókhoz köthető események többsége is a WWDC-től a Google I/O-ig.
Értelemszerűen sokakban felmerült a kérdés, hogy ugyanez lesz-e a helyzet a legnagyobb európai tech-kiállítás, az IFA esetében is. A szervezők legfrissebb közleménye szerint azonban az esemény egyfajta hibrid formában továbbra is létrejön.
Az IFA 2020 Special Edition névre keresztelt rendezvény 2020. szeptember 3-5. között lesz Berlinben. A különleges koncepció idén négy fizikailag is látogatható eseménytg jelent, amelyeket virtuális rendezvénykörnyezetbe ágyaznak be. A kiállítás a következő B2B legfontosabb területekre fókuszál: márkák és gyártók, kiskereskedők, innovációk és a média támogatása.
Az IFA szeretett volna lehetőséget biztosítani a kiállítóknak, a viszonteladóknak és az újságíróknak is, hogy bemutathassák és megismerhessék a legújabb termékeket, így egymással párhuzamosan négy különálló rendezvényt fognak szervezni a Messe Berlin területén, amelyekre egyenként napi ezer látogatót engednek be.
Jens Heithecker, az IFA ügyvezető igazgatója elmondta, hogy bár az idei rendezvény nem lesz nyitva a nagyközönség számára, online közvetítés formájában mindenki részt vehet majd a kiállításon. A jelenleg érvényes távolságtartási szabályok miatt a résztvevői létszámot az élő események esetében limitálni kellett. Ezért szükséges a már elérhető előregisztráció, mellyel a látogatók biztosítani tudják részvételüket.
Ez a négy esemény indul az idei IFA kiállításon:
IFA Global Press Conference
Több, mint 800, 50 különböző országból érkező újságíró és médiaképviselő részvételével rendezik meg idén Berlinben az IFA Global Press Conference-t. Ezenkívül több ezer újságíró gondoskodik majd a virtuális térben is a márkák és újdonságok megfelelő kommunikációjáról.
SHIFT Mobility meets IFA NEXT
Az IFA 2020 Special Edition rendezvény idejére a két innovációs platform az IFA NEXT és a SHIFT Mobility egy új B2B kirakattá egyesül. A rendezvény technológiai start up-okat és vállalatokat köt össze a hálózati mobilitás területén. Ez az új platform így ismertséget és fontos új befektetői kapcsolatokat is biztosít számukra A két téma a következő területekre fókuszál: mobilitás, IoT, 5G, Smart Living, Mixed Reality, KI, Robotics és Digital Health
IFA Business, Retail & Meeting Lounges
Ez a terület a csúcsminőségű termékek és technológiák exkluzív piactere. Aki szeretné a válság után az üzleti tevékenységét gyorsan jövőbemutatóan és fenntarthatóan az év végi üzleti lehetőségek elérésére lábra állírtani, annak itt a helye. Az IFA Business, Retail & Meeting Lounges plattormon iparágakon belül bővíthetik a résztvevők az értékesítési hálózatukat és új üzleti kapcsolatokra tehetnek szert.
IFA Global Markets (2020. szeptember 3-6. között)
A fogyasztási cikkek és háztartási gépek, valamint digitális termékek OEM és ODM beszerzői platformja a gyártók, importőrök disztribútorok és kereskedelmi képviselők számára kínál egy globális networking- és Business-Hub lehetőséget. Ez a kiállítási terület lehetővé teszi, hogy a COVID-19 által sérült beszállítói láncokat újra felépítsék a gyártók.