Az elkövetkezendő években az IT-nak ki kell kerülnie a cégvezető figyelmének fókuszból, kézenfekvő eszközzé kell válnia az üzleti célok szolgálatában: közműé kell válnia, és ebben a folyamatban a felhőlapú technológiák jelentő szerepet vállalnak majd. A sajátos helyzetű magyar piacon pedig talán éppen e megoldások gazdaságosságának köszönhetőn ismétlődhet meg az az ugrásszerű fejlődés, mely annak idején a mobilhálózatok hazai fejlőését jellemezte.
A Fujitsu és partnervállallatai, a BCSS és a Proserver Kft. elődásaiból az is kiderült, hogy a közmű mint metafora nem csak az IT helyzetét és funkcionalitását, de az üzleti modellt tekintve is megállja a helyét: A Fujitsu "felhő a felhőben" koncepciója azt teszi lehetőé a vállalatok számára, hogy azok azonnal, a beruházási költségeket töredékére csökkentve, illetve akár 3 évre elosztva juthassanak hozzá olyan informatikai infrastruktúrához, melyen futtathatók a vállalat meglévő vállalatirányítási, CRM és más informatikai rendszerei is, anélkül, hogy saját szervereket, rendszerfelügyeleti szervezetet kellene üzemeltetniük. Egy évi 100 millió forint árbevételű vállalat már havi 100 ezer forint szolgáltatási díjért hozzájuthat a számára szükséges infrastruktúrához, a rugalmas konstrukció pedig nemcsakhogy gyorsan képes reagálni a vállalatok változó igényeire, de a fizetés is bevétel-, illetve forgalomarányosan történik, csakúgy mint a hagyományos közműek esetében.
Az esemény kapcsán Dr. Réger Józseffel készített interjúnkat és beszámolónkat a Fujitsu november 24-én tartandó müncheni VisIT 2010 konferenciájáról a Computerworld 2010/49-50. számában olvashatják.