Még az idén igen jelentős változásoknak lehetünk majd tanúi a világ legnagyobb videómegosztó weboldalán: a Google tulajdonában álló YouTube több forrás szerint is két előfizetéses szolgáltatást fog elindítani. Az egyik a tavaly november óta béta üzemmódban működő Music Key lesz, míg az egyelőre meg nem nevezett másik a prémium tartalmak készítőinek kínál majd bevételszerzési lehetőségeket. Miután a fizetős konstrukciók elindulnak, a YouTube furcsa keveréke lesz az ingyenesen elérhető, hirdetésekkel szponzorált videóknak, és a reklámok nélküli, csak az előfizetők számára elérhető tartalmaknak. Ennek minden bizonnyal örülni fognak a tartalomkészítők, mert így további bevételekre tehetnek szert, a kérdés csupán az, hogy miképpen fog egymás mellett élni a kétféle konstrukció.
Az előfizetéses tartalmakról szóló terveket egyébként már áprilisban megszellőztette a YouTube, azóta azonban nem történt semmi, és továbbra is rejtély, hogy miképpen fog működni a dolog. Ennek valószínűleg az lehet az oka, hogy alaposan elő akarják készíteni az előfizetéses konstrukció bevezetését annak érdekében, hogy az ingyenes videókhoz szokott több mint egymilliárdnyi felhasználó kedvezően fogadja a változásokat. Ami már csak azért is fontos, mert a tavaly 4 milliárd dolláros bevételt elkönyvelő YouTube még mindig nem tudott nyereséget termelni a keresőkirálynak.