Úgy tűnik, egyre messzebbre kerül az a korszak, amikor a legnagyobb, régóta ismert nevű gyártók képesek voltak olcsó tömegtermékekkel is hatalmas bevételre szert tenni amellett, hogy a prémium kategóriában is tündököltek. Bár ez a leírás leginkább a hányattatott sorsú Nokiára lehet igaz, de a mobilpiac szintén szebb napokat látott szereplőjére, az LG-re is, amely mára bizony ebben a szegmensben erősen a háttérbe szorult.
A vállalat persze tisztában van azzal, hogy mára teljesen megváltozott a mobilos hadszintér, mind a felhasználói oldalt, mind pedig a készülékeket előállító versenyzők tekintetében. Ezért most bejelentette, hogy teljesen átalakítja mobilrészlegét, és kiszervezi az olcsó és középkategóriás okostelefonjait. Elemzők szerint a lépés célja a költségcsökkentés és az elmúlt évtizedben hihetetlenül megerősödött kínai vetélytársakkal szembeni versenyképesség javítása.
A dél-koreai gyártó szóvivője elmondta, hogy az LG kommunikációs üzletága, amely két egymást követő negyedévben 22 százalékos operatív veszteséget produkált, az okostelefonok tervezését és gyártását eredeti tervezést végző (original design manufacture, ODM) cégekhez helyezi át úgy, hogy közben a mobilok továbbra is LG márkajelzéssel kerülnek piacra. A kiszervezést komoly belső átszervezések kísérték, amelyek számos kutatási és gyártási pozíciót érintettek. A szóvivő szerint mindez azért történt, hogy az LG teljes erejével a prémium kategóriás okostelefonok fejlesztésére és előállítására tudjon koncentrálni.
Bár 2013-ban az LG még a harmadik legnagyobb okostelefongyártó volt, 2020. harmadik negyedévében már az első hétbe se tudott beférni, mert nem bírta a versenyt az olyan kínai okostelefongyártókkal, mint a Huawei, a Xiaomi, az Oppo és a Vivo.
Elemzők szerint az LG tisztában van vele, hogy neki nem az Apple és a Samsung az ellenfelei, hanem a fent említett, valamint napról napra felbukkanó újabb kínai gyártók, és olyan ODM-ekkel próbálja olcsó és középkategóriás termékei ár/érték arányát javítani, amelyekkel ezek az újoncok is dolgoztatnak. A szakértők azonban úgy vélik, hogy hiába rakja valaki más vállára az LG olcsóbb termékei gyártását, megfelelő marketingstratégia nélkül nem győzheti le a kínai cégeket, akik ezen a téren is egyre erősebbek.