Az eBay az egyik legnagyobb hirdető a Google oldalain, ennek ellenére az internetes keresővállalat alig titkolt lépésekkel igyekszik elhalászni az eBay ügyfeleit. A két vállalat közötti kapcsolat eddig sem volt feszültségmentes, főleg, amióta a Google elindította a PayPalhez nagyon hasonló Checkout szolgáltatását (az eBay 2002-ben vásárolta meg az internetes fizetést jelentősen megkönnyítő PayPalt.). A Google most azt találta ki, hogy ugyannarra a napra és ugyanabba a városba szervezi tagtoborzó buliját, mint ahol és amikor az eBay a legfontosabb éves rendezvényét, az eBay Live-ot tartja.
A Financial Times beszámolója szerint a Google meghívójában arra buzdította az érdeklődőket, hogy jöjjenek el "a választási lehetőség ünnepére", abba a városba (Bostonba), ahol annak idején a függetlenségi harc elindítói egybegyűltek, "hogy ünnepeljék a szabadságot". Az eBay azonban nem osztozott üzleti partnere hurráhangulatában, helyette inkább kilátásba helyezte, hogy csökkenti a hirdetési költéseit a Google oldalain.
Válaszként Tom Oliveri, a Google marketing-termékigazgatója azt írta az egyik vállalati blogban: "Mi a Google-nál egyetértettünk abban, hogy nem jó ötlet az eBay Live konferencia alatt megtartani a rendezvényünket." Oliveri a döntés okairól csupán annyit írt: "Az eBay Live résztvevői igen sok program közül választhatnak, és nem akarjuk őket elvonni ezektől." Az eBay szóvivője nem kívánt nyilatkozni a történtekről.