Az Európai Internet Alapítvány elnökségi tagjaként a rendezvénysorozat európai nagykövetének felkért képviselő szerint a fogyasztóknak kell az új digitális gazdaság elsőszámú haszonélvezőinek lenniük.
A képviselő az E-készségek Európai Hete részeként rendezett budapesti döntéshozói fórumon tartott előadásában arra hívta fel a figyelmet, hogy az új összetételű Európai Bizottságban önálló tárcát kap a digitális integráció: Neelie Kroes korábbi versenyképességi biztos személyében digitális politikáért felelős biztost neveznek ki. Herczog Edit rámutatott, hogy az EU-nak nem véletlenül van szigorú digitális menetrendje, és ambiciózus tervei arra vonatkozóan, hogy 2013-ra 100 százalékos lefedettséget érjen el a kontinensen. Minden újabb 10 százalék lefedettséggel ugyanis további 1,3 százalékos gazdasági növekedés érhető el, amely Európa szerte 1 millió munkahelyet teremthet miközben 850 milliárd eurónyi termelést indukál.
Az EU célja nemcsak a fenntartható növekedés lehet a jövőben - ehhez egyébként a karbonszegény digitális gazdaság jelentékenyen hozzá is járul -, hanem az intelligens növekedés igényeit is szem előtt kell tartania. Ehhez versenyképes, virágzó és egységes digitális belső piacot kell teremtenie, mely a technikai feltételek kiépítése mellet intenzív törvényhozói munkát is igényel, főként az internetes biztonság megteremtése és az ösztönző állami támogatások biztosítása terén.
Herczog szerint a digitalizáció kulcsfontosságú lehet a foglalkoztathatóság növelése és a társadalmi kohézió előmozdítása terén, ehhez az állami- és magánberuházások ösztönzése mellett a jövő nemzedékeinek képzése, a minőségi oktatás és szakképzés megteremtése a legfontosabb eszköz. Több százezer új kisvállalkozás jöhet létre az online-szolgáltatások nyújtására, de a hazai vállalkozók ma még elvétve használják a rendelkezésre álló technológiákat, web-alapú szolgáltatásokat.
"A fogyasztóknak kell az új digitális gazdaság elsőszámú haszonélvezőinek lenniük" - zárta felszólalását a képviselő. Herczog szerint ugyanis a ?digitális őslakosok", az internetes készségek teljes tárházát birtokló felhasználók lesznek a digitális gazdaság mozgatórugói, ezért egyszerűbbé és vonzóvá kell tenni a digitális tartalmak elérését minden társadalmi korosztály és csoport számára.