A termelői piacokon egy környék gazdálkodóinak friss ételei közül válogathatnak a vásárlók. Egy néhány hónapja működő honlap, a Foodzie.com, ezeknek a piacoknak a portékáit értékesíti nagy sikerrel. "Az élmény ahhoz hasonló, mintha egy helyi piacon vásárolnál, az árú választék viszont sokkal nagyobb, hiszen a farmerek az ország minden részéből képviseltetik magukat az oldalon"- nyilatkozta Rob LaFave az oldal egyik alapítója a New York Times-nak.
Az emberek nagy része az Egyesült Államokban is nagyáruházakban vásárol és csak egy elenyésző részük jut hozzá a friss árukhoz közvetlenül a termelőktől. A Foodzie.com segíthet a kézzel készített és háztáji gazdaságokban termelt ételek népszerűsítésében. "Nem igaz, hogy ezek az áruk drágábban lennének, mint a nagyüzemi gazdálkodás során előállított ételek. Az oldal vásárlói a kis független gazdaságokat támogatják, akik a legjobb alapanyagokból, személyes törődéssel készítenek ételeket"- állítja LaFave.
A honlapnak több mint negyvenezer látogatója volt december óta, és bár egyelőre csak harminc kistermelő portékáit forgalmazza, további negyven családi gazdaság tervezi, hogy csatlakozik a kezdeményezéshez. A Foodzie üzemeltetői minden eladott termék árának a húsz százalékát kérik a szolgáltatásért, ami bár az internetes kereskedelemben magas díjnak számít, ételek értékesítéséért nem feltétlenül az. Amíg ugyanis egy friss zöldség, vagy tejtermék eljut a boltok polcaira több mint duplájára nőhet az ára.
A honlap üzemeltetői videók feltöltésének a lehetőségével és más közösségi oldalakon használt módszerek alkalmazásával személyes kapcsolatot szeretnének kialakítani a termelők és a fogyasztók között. "Fontosnak tartjuk, hogy megteremtsük a kapcsolat lehetőségét vevő és eladó között. Az oldal segítségével az emberek megismerhetik egy-egy étel történetét és keletkezésének körülményeit is" - mondta La Fave.