A WebEye Magyarország tapasztalatai szerint a fuvarozók tudatosan tájékozódtak az őket érintő változásokról: közel a duplájára nőtt a szolgáltató operátorközpontjába érkező hívások száma az átállás időszakában.
Február 9-én újabb módosításokon esett át az e-útdíj rendszer. Az ezt követő időszakban megduplázódott a WebEye Magyarország operátorközpontjába érkező hívások száma. A tapasztalatok azt mutatják, hogy főként az új rendelkezések technikai részleteit tisztázó kérdésekkel fordultak az ügyfélszolgálatokhoz.
„Tapasztalataink szerint az e-útdíj rendszer legutóbbi módosítása nem okozott fennakadásokat, az ügyfeleink pedig mára jóval tudatosabban tájékozódnak a változtatásokról. Az útdíj rendszer tavaly nyári bevezetése óta számos alkalommal módosult, a finomhangolások pedig minden esetben az addigi tapasztalatokra támaszkodtak. Arra számítunk, hogy a rendszer tökéletesítése folytatódni fog, s így a jövőben is lesznek még módosítások” – mondta el Bagossy Tamás, a WebEye Magyarország ügyvezetője.
Az e-útdíj rendszer módosítása során a legfontosabb változás a tengelyszám-beállítást érintette: járművenként felül kell vizsgálni a korábban megadott adatokat a HU-GO portálon, valamint arról is nyilatkozniuk kell az úthasználóknak, hogy a továbbiakban hol kívánják beállítani ezt az értéket. Az egyik lehetőség, hogy továbbra is a HU-GO portált használják erre a célra, a másik pedig a bevallási közreműködőn keresztüli ügyintézés. A változások adaptálását segítő egyhetes átállási időszak alatt az OBU-s tengelyszám állítás bekapcsolásáról érdeklődtek a legtöbben a WebEye Magyarország ügyfelei közül.
„Ügyfeleink jelentős hányada igényelte vállalatunktól a fedélzeti egységen keresztül történő tengelyszám állítást. Korábban is ez volt az egyik legnépszerűbb szolgáltatásunk, hiszen segítségével egyszerűen és kényelmesen változtatható ez az érték. Rendszerünkön keresztül fokozatosan dolgozzuk fel ezeket az igényeket. Fontosnak tartjuk felhívni a fuvarozók figyelmét arra, hogy a tengelyszám aktuális beállításáról érkező e-mail üzenetet a kapcsolattartók mindenképp várják meg indulás előtt, hiszen ezzel a visszaigazolással elkerülhető az esetlegesen nem regisztrált állítás okozta büntetés” – mondta el Bagossy Tamás.
Sokan érdeklődtek továbbá az e-mailben kapott értesítések felől, mivel ezek száma látványosan megemelkedett a változásokat követően. A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) ezen a csatornán értesíti az ügyfeleit a beállítások érvényességéről. A kapott értesítések esetében az ugrási menetillesztés kapcsán érdemes figyelni arra, hogy amennyiben egy járműre feltűnően sok értesítés érkezik, az akár a GPS rendszer hibáját is jelezheti. A WebEye Magyarország azt javasolja a sofőröknek, hogy ebben az esetben minél hamarabb ellenőriztessék a szerkezetet bevallási közreműködőjükkel, hiszen csak így biztosítható annak megfelelő működése.