Az informatikai szakemberek életét egyre több tényező nehezíti meg, amit számos különféle adat is alátámaszt. Egy friss kutatás szerint az IT-költségvetések 70 százaléka az infrastruktúra működtetésére és fenntartására megy el, ami kevés mozgásteret hagy arra, hogy az informatikai részleg hozzájárulhasson a szervezet stratégiai céljainak megvalósításához. Az IT- szakemberek ráadásul egyre kisebb kontrollal rendelkeznek a beszerzések felett: a Gartner előrejelzése szerint 2020-ra a különféle technológiai eszközökre fordított összegek 90 százalékáról már nem az IT-részleg dönt, hanem különféle üzleti vezetők, például a marketing- és értékesítési menedzserek. Egy másik felmérés pedig arra mutat rá, hogy a CIO-k egyre több helyen már nem az ügyvezetők, hanem a pénzügyi vezetők felé tartoznak számadással, akik más stratégiai célokat tartanak szem előtt.
Csökkenő erőforrások, növekvő elvárások
Mindezek következtében a CIO-knak folyamatosan küzdeniük kell az anyagi nyomással és az erőforrásbeli megkötésekkel, a legtöbb IT-szakember pedig ideje nagy részét arra fordítja, hogy az infrastruktúra napi szintű működését biztosítsa. Mindeközben a rendszerek egyre összetettebbé válnak, ahogyan a szervezetek a legújabb trendekkel lépést tartva igyekeznek új, hatékonyabb működést biztosító megoldásokat bevezetni.
Sok vállalatnál például egyszerre futtatnak Linux, UNIX és Windows-alapú szervereket, miközben az adatközpont hatékonyságának növelése miatt sok IT-szolgáltatást virtualizált környezetben működtetnek. Ezek együttes felügyelete azonban rendkívül összetett és időigényes feladat.
A 22-es csapdája
Míg az informatikai részlegeket leterheli a napi szintű működés biztosítása, a cég egyes üzletágaitól és a felhasználóktól is egyre több üzleti elvárás nehezedik rájuk. Az ő munkájukhoz arra lenne szükség, hogy a szervezet minél gyorsabban adaptálja az olyan legújabb trendeket és technológiákat, mint például a Big Data, a felhő vagy a mobileszközök használata a vállalati infrastruktúrában. Ha ezekre a kérésekre és igényekre nincs gyors válasz, a felhasználók sok esetben maguk keresik meg a megoldást. Ez tovább bonyolítja a helyzetet, ráadásul a vállalati infrastruktúrát és adatokat is veszélybe sodorja, ami még több nehézséget és feladatot ró az informatikusokra.
Hogyan lehet kitörni ebből az ördögi körből, visszanyerni a felügyeletet és hatékonyabban eleget tenni az üzleti igényeknek? Hogyan optimalizálhatják az IT-részlegek az erőforrásokat és minimalizálhatják a működtetés költségeit?
A megoldás: SUSE
Hatékony megoldást nyújtanak erre a problémakörre a nyílt forráskódú szoftverek, amelyek egyre több helyen bizonyítanak. A rugalmas, szabadon használható és alakítható opensource-szoftvereken aktív közösség dolgozik folyamatosan, így a megoldások naprakészek, és megfelelnek a legújabb elvárásoknak és biztonsági feltételeknek.
A nyílt forráskódú alapokon nyugvó szoftverek a megfelelő háttérrel és támogatással a céges környezetben is megállják a helyüket. A SUSE termékpalettája teljes körű megoldást és vállalati szintű támogatást kínál a szervezetek számára. A SUSE Linux Enterprise Server megbízható alapot nyújt az informatikai szolgáltatások működtetéséhez és egyúttal a költségek csökkentéséhez. Az SAP-ügyfelek számára pedig elérhető az ő alkalmazásaik futtatására optimalizált változat. A privátfelhő-infrastruktúrák kiépítéséhez és működtetéséhez az OpenStack projektre épülő SUSE Cloud kínál eszközöket a vállalatok számára, a kiszolgálók átfogó felügyeletében pedig a SUSE Manager segíti az IT-szakembereket.
Ezek a megoldások leveszik a napi szintű működés biztosításával és felügyeletével járó terhek nagy részét az informatikusok válláról, akik így az újításokra és a felhasználók új igényeire koncentrálhatnak. Ráadásul a meglévő rendszerek fenntartási költségei is csökkenthetők a SUSE-megoldásokkal, ezáltal a fejlesztésekre is nagyobb összeg marad.