Az Apple továbbra is őrzi vezető helyét az Interbrand világmárkákat rangsoroló Best Global Brands listáján. Második a Google, harmadik az Amazon, negyedik a Microsoft.
Az Interbrand több szempont szerint értékeli a márkákat. Figyelembe veszi többek között a termékek és a szolgáltatások teljesítményét, a márkahűséget, valamint azt is, hogy a vásárlásoknál mekkora szerepet játszik a márkanév.
Az Apple 9 százalékot, a Google, az Amazon és a Microsoft 8, 24, illetve 17 százalékot javított tavalyhoz képest.
Figyelemre méltó, hogy a lista első tíz helyéből ötöt technológia cégek foglalják el, és a Facebook a 9-ről a 14. helyre esett vissza. Örülhet viszont a Dell, amely hat év után tudott ismét visszatérni az élbolyba.
A legnagyobb növekedést mégsem a high tech óriások, hanem a luxusipari cégek produkálták: közülük nem kevesebb, mint 9 márka jutott be az első százba. Sikerük titka az Interbrand szerint az, hogy jól alkalmazkodtak a gyors világpiaci változásokhoz.
Még néhány érdekes helyezés: a Samsung 6., a Huawei 74., a Nintendo pedig 89. a legjobb világmárkákat rangsoroló listán.