A chipgyártó fő versenytársai - az Nvidia és a TSMC - méretben megelőzték, sőt nemrégiben az Apple sem tartja meg az Intelt fő chipbeszállítóként. A vállalat azonban Pat Gelsinger vezérigazgató irányításával fordulatot vett, és bejelentett egy nagy lépést. Az Intel leválasztja megáról a Mobileye önvezető autós egységet 50 milliárd dolláros becsült értéken - állítja a Wall Street Journal. De, ha az ügylet a tervek szerint 2022 közepéig lezárul, az Intel akkor is megtartja a többségi részesedést.
Az 1999-ben Izraelben alapított Mobileye kezdetben ütközéselkerülő rendszerekkel próbálta csökkenteni az autóbalesetek számát. Ma már chip-alapú kamerákat fejleszt, amelyek "látják" az utat, irányítják az autó kormányzását és fékezési mechanizmusait. A Mobileye 2014-ben került a tőzsdére, még mielőtt az Intel 2017-ben 15,3 milliárd dollárért felvásárolta volna.
A nyilvános piacok jelentős étvágyat mutattak a következő generációs autóipari részvények iránt. A Tesla már több mint 1 billió dollár értékű, míg a Rivian 100 milliárd dollárért lépett a tőzsdére nulla dollár bevétellel. A Mobileye 326 millió dolláros forgalmat ért el a legutóbbi negyedévben. Eközben a WSJ becslései szerint a félvezető chipek az autók anyagköltségének 2019-es 4 százalékáról 2030-ra 20 százalékra emelkednek.
Az Intel 100 milliárd dollárt szán félvezetőgyárak építésére a következő években. A Mobileye újbóli tőzsdei bevezetése más autonóm járműtechnológiai IPO-kat is megmozgathat. Két potenciális spin-off kézenfekvő: a Cruise (a GM tulajdonában) és a Waymo (az Alphabet tulajdonában). Az Intel a plusz befektetői pénzt felhasználhatja fejlesztései finanszírozására, amire szüksége van, hogy visszaszerezze vezető helyét a félvezető iparágban.