A legutóbbi Harris Poll (a cég nagyszabású felmérése) szerint az uralkodók megtartották trónjukat, a tavalyi győztes Sony és a Dell továbbra is az első és a második helyen található. (A dolog jelentőségét jól mutatja, hogy a két márkanév maga mögé szorította a világ talán legismertebb brandjét, a Coca-Colát is, mely idén a harmadik helyen végzett.) Az első tíz helyezett között további két IT cég szerepel, a Hewlett-Packard mellett idén az Apple Computer is betört az elitklubba. Az önmagában is értékes teljesítmény azonban azért különösen érdekes, mert az Apple éppen a Microsoftot szorította ki a top 10-es mezőnyből.
A Sony sikerének titka nem utolsósorban a brand páratlanul jó felismerhetősége. Howard Stringer, a cég múlt év közepén kinevezett új vezérigazgatója a vállalat felemelését célzó finanszírozások kapcsán erre a területre igen nagy hangsúlyt fektetett, törekvései a Harris felmérése szerint tehát nem voltak hiábavalóak. A Sony legutóbbi kampánya a Bravia LCD (folyadékkristály kijelzős) televíziók kapcsán zajlott le Amerika-szerte.
A Harris Poll 2351 felnőtt amerikai fogyasztó bevonásával folytatta az idei vizsgálatot. A hozzájuk intézett egyszerű kérdés csupán annyi volt, hogy azonnal írják le azt a három márkanevet, ami először jut az eszükbe. A módszer lényege pontosan az, hogy a Harris nem egy előre elkészített, önkényesen összeállított lista alapján gyűjtötte össze a szavazatokat, így nem is befolyásolhatta a válaszadókat.
A top 10 további szereplője három autógyártó, a Toyota, a Ford és a Honda, valamint a General Electric és a Kraft Food konglomerátumok. Az Apple a Microsofton kívül a General Motorst is kiszorította a tízes mezőnyből; ennek magyarázata, hogy tavaly a top 10 tulajdonképpen top 11 volt, mivel az egyik helyezést a szavazatok egyenlő eloszlása miatt meg kellett osztani két cég között.
A 2006-os év legjobb márkái:
1. Sony (1.)
2. Dell (2.)
3. Coca-Cola (4.)
4. Toyota (6.)
5. Ford (5.)
6. Honda (7.)
7. Hewlett-Packard (10.)
8. General Electric (8.)
9. Kraft Foods (3.)
10. Apple Computer (-)
Csúcson a Sony, az Apple kiütötte a Microsoftot
A Harris Interactive szerdai bejelentése szerint a Sony megszakítás nélkül hetedik éve a legsikeresebb márkanév az Egyesült Államokban. Az Apple idén először tört be a top 10-be, és mindjárt ki is ejtette onnan a Microsoftot.
Hirdetés
Hirdetés