A Counterpoint Research kutatási igazgatója, Jeff Fieldhack az Apple teljesítményét a következőképpen kommentálta: "Mivel az Apple profin kezelte a gyártási problémáit, jobban átvészelte a gazdasági és geopolitikai zavarok által amúgy is beárnyékolt évet, mint a többi nagy okostelefonos szereplő. Az iPhone Pro sorozat továbbra is jól teljesített, és az iPhone-szállításokból való részesedése még magasabb is lehetett volna, ha nincsenek a COVID-19 kitörése okozta termelési problémák a Csengcsouban lévő üzemben, ahol a Pro sorozat nagy részét gyártják. Ennek eredményeként a Pro sorozat egyes volumenei januárra tolódtak."
Ennek következtében a szállítás, a bevétel és az üzemi eredmény 2022 negyedik negyedévében éves összehasonlításban csökkent. A szállítás, a bevétel és az üzemi nyereség növekedése tekintetében azonban felülmúlta a küszködő okostelefon-piacot, így 2022-ben minden idők legmagasabb, rendre 18 százalékos, 48 százalékos, illetve 85 százalékos részesedését érte el ezekben a mutatókban.
Az Apple-nek az is jót tett, hogy a prémium szegmensre, az elsődleges választói körére kevésbé hatottak az évet beárnyékoló gazdasági és geopolitikai bizonytalanságok. Ráadásul az érett okostelefon-felhasználók már a hosszabb élettartamú prémium készülékeket választják.
Tarun Pathak kutatási igazgató a "prémiumizáció" trendjét részletezve elmondta: "a prémiumizáció az Android ökoszisztémán belül is megfigyelhető, és abban a Samsung vezet az összehajtható okostelefonjaival. Ennek eredményeképpen a Samsung volt az Apple mellett az egyetlen top 5-ös OEM, amely 1 százalékos bevételnövekedést ért el, annak ellenére, hogy 2022-ben a szállítások 5 százalékkal csökkentek, az üzemi eredmény pedig 1 százalékkal esett vissza. Zászlóshajó okostelefonjainak teljesítménye erősebb volt a piaci előrejelzéseknél. Ennek ellenére a teljes okostelefon-piacnál kisebb profitcsökkenés mellett működési profitrészesedése 2022-ben enyhén, 12 százalékra nőtt."