Hirdetés
. Hirdetés

Billió dolláros lehetőség: a JPMorgan lesz az első nagybank a metaverzumban

|

A fogyasztók már most is 54 milliárd dollárt költenek virtuális javakra évente, kétszer annyit, mint zenevásárlásra.

Hirdetés

A JPMorgan hivatalosan is az első nagybank a metaverzumban, miután virtuális társalgót nyitott a blokklánc-alapú Decentralandban, hogy kihasználja a "billió dolláros" piaci lehetőséget.

A Decentraland Metajuku bevásárlóközpontjában található társalgó látogatóit egy kóborló tigris és Jamie Dimon, a JPMorgan vezérigazgatójának digitális portréja fogadja. Ha a játékosok felsétálnak az emeletre, megnézhetik egy vezető előadását a kriptopénzek közgazdaságtanáról.

Hirdetés

Az "onyx lounge", amely a JPMorgan házon belüli blokklánc fizetési rendszeréről kapta a nevét, a bank egy jelentésével együtt mutatták be, amely részletezi, hogy a vállalatok milyen típusú üzleti lehetőségekre számíthatnak a metaverzumban.

A jelentés kifejti: "A Metaverzum valószínűleg minden ágazatba beszivárog valamilyen módon az elkövetkező években, a piaci lehetőséget több mint egybillió dollárra becsülik az éves bevételt tekintve". Az elemzés azt is kiemeli, hogy a fogyasztók már most is 54 milliárd dollárt költenek virtuális javakra évente, kétszer annyit, mint zenevásárlásra.

A JPMorgan szerint a virtuális földek átlagára tavaly június és december között hatezer dollárról tizenkétezer dollárra nőtt, és azt jósolja, hogy a játékokon belüli reklámköltés 2027-re eléri az évi 18,4 milliárd dollárt. A bank úgy értékeli, hogy a metaverzumban épülő új gazdaság hajtóerejét a Web3 adja, azaz azoknak az egyéni alkotóknak a rohama, akik a munkájukat újfajta módon akarják pénzre váltani.

"Ez a demokratikus tulajdonosi gazdaság az interoperabilitás lehetőségével párosulva hatalmas gazdasági lehetőségeket szabadíthat fel, amelyek révén a digitális áruk és szolgáltatások többé nem kötődnek egyetlen játékplatformhoz vagy márkához" - állapítja meg a jelentés.

A JPMorgan megjegyzi, hogy a metaverzum egyre szélesebb körben való elterjedését a nagy márkák érdeklődése is elősegíti. Az Adidas és a Nike NFT-alapú termékek és kirakatok létrehozására irányuló lépését, valamint a Samsung mmetaverzum áruházának megnyitását hatalmas előrelépésnek tekinti a platform elfogadásában.

Bob Chapek, a Disney vezérigazgatójának pedig közölte, hogy a cég szeretné kiterjeszteni történetmesélési képességeit a digitális területre, ami szerinte paradigmaváltást jelent abban, ahogy a közönség e történeteket fogyasztja.

A JPMorgan jelentése azonban nem csak pozitív vonásokról számolt be rámutatva az általános felhasználói élmény hiányosságaira, az avatárok gyenge teljesítményére, valamint a kereskedelmi infrastruktúrával kapcsolatos nehézségekre. "A metaverzum lehetőségeivel kapcsolatos sok izgalom ellenére ahhoz, hogy a benne rejlő teljes elköteleződési, közösségépítési, önkifejezési és kereskedelmi potenciál kiaknázható legyen, a kulcsfontosságú területeket tovább kell fejleszteni és ki kell érlelni" - írja a jelentés.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.