A jegybank a Gránit Banknál folytatott ellenőrzésekor a 2021. október 1. napjától a vizsgálat lezárásáig terjedő időszakot tekintette át. Ezáltal a pénzügyi felügyelet elsősorban a vállalatirányítás, a hitelkockázatok kezelése, az értékvesztések elszámolása és az informatika területén tárt fel hiányosságokat.
A vizsgálat megállapította többek között, hogy a vállalatirányítás területén a bank nem felelt meg teljes mértékben a saját szabályozási előírásainak, és a vizsgálat hiányosságokat azonosított a bank javadalmazási politikájában is.
Ezen felül hiányosságokra derült fény a hitelezési kockázatoknál például az ügyfélcsoportok módosításának ellenőrzésében, a nagy kockázatvállalások kezelésében, valamint az éves ügyfélminősítés a monitoring folyamatok és az értékvesztés elszámolásánál.
Az átfogó vizsgálat az informatika területén pedig azt tárta fel, hogy a bank nem teljes körűen jelentette az MNB felé egyes, a pénzforgalmi szolgáltatást érintő üzemzavarait. Az MNB kifogásokat fogalmazott meg továbbá az informatikai területen végzett belső ellenőrzési tevékenységgel összefüggésben is.
Mindezek miatt az MNB pénteki határozatában határidők kiszabásával kötelezte a Gránit Bankot a feltárt problémák megszüntetésére, valamint a jegybank a jogszabálysértések miatt 48,75 millió forint felügyeleti bírságot is kiszabott a bankra.
A bírságösszeg meghatározásakor a jegybank figyelembe vette a feltárt problémák kockázati besorolását. Enyhítő körülménynek számított, hogy az intézmény a vizsgálat során teljes mértékben együttműködő magatartást mutatott és már az eljárás alatt megkezdte a hiányosságok megszüntetését - olvasható az MNB közleményében.