A Microsoft és a Toyota közös, a Windows Azure platformra épülő telematikai szolgáltatást indít; a 2015-re felálló rendszer az autógyártó elektronikus és hibrid-gépjárműveinek tulajdonosait segíti majd.
A két cég összesen 12 millió dollárt invesztál a Toyota újonnan alapított leányvállalatába, a Toyota Media Service Company-ba: a vállalat digitális informatikai szolgáltatásokat fejleszt majd a japán gyártó ügyfelei számára. Céljuk, hogy négy éven belül egy olyan globális rendszert építsenek fel, amely „világszerte megfizethető árú és fejlett telematikai szolgáltatásokat kínál a Toyota autógyártó ügyfeleinek."
A telematikai rendszerek a telekommunikációs megoldások - például mobil hálózatok - előnyeit egyesítik olyan információtechnológiai fejlesztésekkel, mint a GPS vagy az energiamenedzsment szoftverek.
A két cég közös sajtótájékoztatóján a szakemberek konkrét példákon keresztül mutatták be a rendszer lehetséges alkalmazásait. Ezek egyike például lehetővé tenné a járművek, a felhasználók lakhelye és az elektromos hálózat összekapcsolását, így az autóvezetők könnyen kiszámíthatnák, hogy milyen távolságban van a következő töltőállomás, okostelefonon keresztül ellenőrizhetnék az akkumulátorok töltöttségi szintjét, vagy beállíthatnák a „tankolás" pontos időpontját.