A Volkswagen-csoport globális elektromos járműkiszállításai tavaly csaknem megduplázódtak, amihez hozzájárultak az ID.4 elektromos sportkocsi eladásai. A nagy múltú autógyártó közölte, hogy 2022 első félévében a chiphiány miatt nagy ingadozásokra számít.
A wolfsburgi cég zt is közölte, hogy tavaly 263 000 tisztán elektromos járművet szállított ki ügyfeleinek, ami 97 százalékos ugrás a 2020-as évhez képest. Elsősorban az ID.4 elektromos SUV-ok hasítottak tavaly, hiszen 119 650 darabbal a tisztán elektromos járművek teljes értékesítésének mintegy 45 százalékát adták, amelyet az ID.3 ferdehátú 76 ezer darabbal követett. A plug-in hibridekkel együtt az akkumulátoros elektromos járművek teljes kiszállítása tavaly elérte a 369 000 darabot, ami 73 százalékos ugrás 2020-hoz mérten.
A Volkswagen az első félévre a félvezetők tartós szűk ellátási keresztmetszetére figyelmeztetett, és közölte, hogy az év előrehaladtával várhatóan stabilizálni tudja a termelést.
Összességében, a gázüzemű autókat is beleértve, a VW tavaly világszerte összesen 4,8 millió járművet szállított le, ami 8 százalékos csökkenés 2020-hoz képest. A német autómárka a chiphiányban jelölte meg az eladások visszaesésének fő okát.
"A Volkswagen rendkívül nehéz körülmények között is kielégítő eladásokat ért el. Ennek ellenére a rekordot jelentő 543 ezer járműves rendelésállományunk csak Európában (ebből 95 ezer az ID) világosan mutatja, hogy a VW járművek iránti kereslet továbbra is nagyon magas" - mondta Klaus Zellmer, a cég igazgatótanácsának értékesítésért és marketingért felelős tagja.
A társaság közölte, hogy az elektromos járművek kiszállításai az Egyesült Államokban, Kínában és Németországban nőttek. Az autógyártó tavaly 70 625 ID elektromos járművet szállított ki Kínában, ami elmarad a 80-100 ezer darab közötti eladási céltól. Idén azonban legalább 140 ezer ID-t kívánnak eladni Kínában.
A Volkswagen 2020-ban kezdte meg az ID.3 elektromos ferdehátú modell értékesítését, és azóta az ID sorozat további modelljeit is piacra dobta, köztük az ID.4-et, és hamarosan tervezi az ID.5, az első elektromos SUV kupé piaci bevezetését.
Kínában, ahol az eladások alapján az első számú autógyártó, a Volkswagen ambiciózus értékesítési célokat tűzött ki az ID sorozat számára, és olyan helyi startupokkal versenyez, mint a Nio és a Xpeng. Az ID.4 a Tesla Model Y-nal és a Ford Mustang Mach-E-vel versenyez.
A Volkswagen tavaly közölte, hogy várakozásai szerint 2026-ra minden negyedik általa értékesített jármű akkumulátoros-elektromos meghajtású lesz.