A német Volkswagen-csoport hamarosan átveheti az elektromos járművek (EV) gyártói között az első helyet a Teslától. A VW akkumulátoros elektromos járműveinek részesedése már most is meghaladja a Elon Musk cégéét Európában, de ehhez a hagyományos autógyártónak az európai sikert más régiókban is meg kell ismételnie, különösen Kínában, ahol jelenleg az elektromos járművek részesedésének növelésével küzd -derül ki a Bloomberg Intelligence kutatási jelentéséből.
"A Tesla új EU-s kapacitása és az élénk globális kereslet lehetővé teszi, hogy legalább még egy évig megtartsa értékesítési koronáját, bár a Volkswagen ott liheg a sarkában, és 2024-ben megelőzheti. A végrehajtás kulcsfontosságú lesz a Tesla 750 milliárd dolláros piaci kapitalizációjának megelőzéséhez" - áll a jelentésben a The Epoch Times szerint.
A Volkswagen célja, hogy 2022-ben legalább 140 ezer járművet adjon el Kínában. A Tesla idén márciusban nyitotta meg első európai Giga Berlin nevű gyártóüzemét. A gyár évi 500 ezer elektromos járművet képes előállítani, ha felfut a teljes kapacitására.
A jelentés feltételezi, hogy a Tesla Cybertruck jövő évi bevezetése tovább késik, és becslések szerint a Volkswagen 16 új modellel, köztük az Audi Q6, A4 e-tron, A6 e-tron, ID 5/6, ID Buzz és Porsche Macan modellekkel növeli elektromos járműveinek részesedését.
"Mindez annak a célnak a részeként történik, hogy 2025-26-ra 25 százalékos BEV értékesítési arányt érjenek el. Ezek versenyképesebbek lesznek a hatótávolság és a technológia terén, növelve a mennyiségi különbséget a hagyományos társaikhoz képest" - áll a jelentésben, hozzátéve, hogy a német autógyártó képes lesz kihasználni globális méreteit, hogy a konszenzust megelőzve, korán elérje a 2025-re kitűzött 8-9 százalékos Ebit-árrés felső határát.
A Tesla tavaly közel egymillió elektromos járművet adott el, és két új gyárat nyitott - a Giga Berlin és a Giga Texas -, amelyek teljes felfutásuk után várhatóan egymillió egységgel növelik, azaz megduplázzák a vállalat kapacitását.