A Waymo a továbbiakban nem használja az "önvezető" kifejezést, helyette az "autonóm" szót alkalmazza a több mint egy évtizede fejlesztett technológiájára. A Google anyacége, az Alphabet szárnyai alatt működő vállalat szerint a jelentéktelennek tűnő csere valójában komoly erőfeszítés annak tisztázására, hogy a technológia mit csinál és mit nem. Ugyancsak fontosnak tartják, hogy immáron "teljesen autonóm vezetési technológiájú" cégként elhatárolódjanak az FSD (Full Self-Driving, teljes önvezetés) kifejezéstől is, amit a Tesla a fejlett járművezető-támogatási rendszerének leírására használ, illetve az "autopilot" rendszertől is, amely a valódi robotpilóta-megoldásoktól eltérően, igencsak igényli a sofőr folyamatos felügyeletét.
"Az elmúlt évben felismertük a szóhasználat fontosságát, miszerint az "önvezető autó" és az ehhez hasonló kifejezések milyen pontatlanul írják le, amit a Waymo és a többi autonóm vezetési szolgáltató felépített" - írta a vállalat legutóbbi blogbejegyzésében. Utalva arra, hogy a Waymo járművei nem vezetik magukat, a cég sokkal inkább automatizálja a vezetést, így az autonóm kifejezés sokkal pontosabb.
Az olyan eltérő technológiák - mint például a fejlett vezetéstámogató rendszerek, vagy autonóm vezetési megoldások - leírására használt kifejezések valójában közkedvelt szlogenek az önvezetésre valójában nem képes autógyártók körében. Ez viszont komoly következményekkel jár, miután a fogyasztók túlértékelik az ilyen funkciók képességeit. Az autonóm jelző valahol a vezetéstámogató rendszerrel rendelkező és a valóban emberi sofőr nélkül közlekedni képes járművek között helyezkedik el, és a szakértők szerint nagyon fontos is, hogy a felhasználók értsék a különbséget.
Egyes iparági szereplők szerint ezáltal viszont a Tesla kisajátíthatja magának az önvezető autó fogalmát, és ahelyett, hogy átneveznék a technológiát más vállalatok félrevezető marketing erőfeszítései miatt, inkább tisztázni kellene a fogalmakat, majd ezt követően a fogyasztókat kellene edukálni.
A Waymo egy kutatásra is hivatkozik, amely szerint az önvezető jelzővel ellátott járműveket használók valójában nincsenek is tisztában az általuk használt technológia korlátozott képességeivel, ami nem rendeltetésszerű használatot eredményezhet. Sokan ugyanis azt hiszik, hogy a vezetéstámogatás egyet jelent azzal, hogy elengedhetik a kormányt - ebből pedig aztán akár életeket követelő balesetek is származhatnak. Szóval sokkal többről van itt szó annál, hogy ki milyen marketing-szakszavakat használ és hogyan építi saját image-ét az önvezető, autonóm és egyéb szavakkal, és ezt legkésőbb addig mindenképpen tisztázni kéne, amíg a szalonokba megérkeznek az első ilyesmire képes járművek.