Az elmúlt hetekben a top 100 hirdető közül 50 bejelentette vagy láthatóan leállította a hirdetéseit a Twitteren. Ezek a hirdetők 2020 óta közel 2 milliárd dollárt költöttek a platformon, ez csak 2022-ben több mint 750 millió dollárnyi hirdetést jelentett.
Azon hirdetők mellett, akik november 21-től látszólag minden hirdetést leállítottak a Twitteren, további hét olyan hirdető van, akik a jelek szerint szinte nullára lassítják a platformon történő hirdetéseik ütemét. 2020 óta ez a hét hirdető több mint 255 millió dollárt költött a Twitteren, 2022-ben pedig közel 118 millió dollárt reklámozott.
Az alábbi listában a csillag azt jelzi, hogy egy vállalat nyilatkozatot adott ki, vagy nyilvánosan bejelentette, hogy leállítja a hirdetéseket a Twitteren, mindenki más ezen "csendes kilépő" a Media Matters Pathmatics adatainak elemzése alapján. Ezek a vállalatok korábban hirdettek a Twitteren, de a sorozatos problémák és botrányok, valamint felhasználói visszajelzések alapján bizonytalan időre leálltak.
- Abbott Laboratories
- Allstate Corporation
- AMC Networks
- American Express Company
- AT&T
- Big Heart Petcare
- BlackRock
- BlueTriton Brands
- Boston Beer Company
- CA Lottery (Kaliforniai Állami Lottó)
- CenturyLink (Lumen Technologies)
- Chanel
- Chevrolet*
- Chipotle Mexican Grill*
- Citigroup
- CNN
- Dell
- Diageo
- DirecTV
- Discover Financial Services
- Fidelity
- First National Realty Partners
- Ford*
- Heineken N.V.
- Hewlett-Packard (HP)
- Hilton Worldwide
- Inspire Brands
- Jeep*
- Kellogg Company
- Kohl's Department Stores
- Kyndryl*
- LinkedIn Corporation
- MailChimp (The Rocket Science Group)
- Marriott International
- Mars Petcare
- Mars, Incorporated
- Merck & Co. (Merck Sharp & Dohme MSD)*
- Meta Platforms (korábban Facebook)
- MoneyWise (Wise Publishing)
- Nestle
- Novartis AG*
- Pernod Ricard
- PlayPass
- The Coca-Cola Company
- The Kraft Heinz Company
- Tire Rack
- Verizon
- Wells Fargo
- Whole Foods Market IP
- Yum! Brands
Számos oka van annak, hogy a hirdetők elhagyják a Twittert, de a legsúlyosabbak közé tartozik a kék pipa botrány, amely lehetővé tette többek között, hogy egy magát az Eli Lilly & Co gyógyszeripari vállalatnak kiadó fiók azt állítsa, a cég ingyen inzulint osztogat, ami miatt azonnal zuhanórepülésbe kezdtek a részvényei. A Lockheed Martin céget képviselő álfiók pedig bejelentette, hogy leállítják a fegyvereladásokat Szaúd-Arábiának, Izraelnek és az Egyesült Államoknak, amíg nem folytatják le ellenük az emberi jogi vizsgálatokat. A fegyvergyártó vállalat részvényei szintén zuhantak ezekre a tweetekre válaszul. A Pepsi pedig azt is bejelentette, hogy a Coca cola sokkal finomabb.
A listának itt nincs vége. Olyan cégeket, mint a Chiquita, az American Girl, a Roblox, a BP és a Tesla, valamint az USA egyik legbefolyásosabb lobbiszervezetét, az AIPAC-ot is "leutánozták", majd nevükben ellentmondásos nyilatkozatokat tettek. Ezek az izraeli apartheid dicséretétől kezdve egészen addig terjedtek, hogy azt állították, a gyümölcscég megbuktatta a brazil kormányt.
A hirdetők számára nem csak az a probléma, hogy ilyen ostobaságok történnek. Hanem az, hogy Musk menedzsmentje elüldözte a cégtől azokat az embereket, akik ezt megakadályozhatták volna. Amíg a Twitter nem hajlandó félig-meddig együttműködni az alkalmazottaival, és komolyan elkötelezni magát amellett, hogy a hirdetők aggályai szerint cselekszik, addig valószínűleg további veszteségek várhatók a láthatáron.
(A Mondelez International snack-élelmiszereket gyártó vállalat állítólag szintén leállította a Twitteren való hirdetést, a platformon megjelenő gyűlöletbeszéddel kapcsolatos aggodalmakra hivatkozva. A Mondelez két nagy márkájának - az Oreo és a Ritz - hirdetései azonban az utóbbi időben nagy mennyiségben futottak, november 9. óta mintegy 600 000 dollárnyi reklámköltést jelentettek).