Az átállás után azonban továbbra is az ügyfél- és kockázatkezelést helyezik majd a középpontba, de a digitális trendeket figyelembe véve az ügyfélélmények fejlesztésére és iparágakon átívelő együttműködésre törekednek a jövőben. A Deloitte jövőkutató tanulmánya szerint 2025-ben háromféle működési modell fogja uralni a biztosítási piacot: az úgynevezett központosított biztosító (core insurer) modell, amely a vevői élményt beépíti a klasszikus biztosítási termékekbe.
A túlbiztosító (beyond insurer) modell, amelybe tartozó társaságok kiegészítő szolgáltatásokat nyújtanak, és hozzáadott értéket képviselnek ügyfeleik számára. Illetve az exponenciális biztosító (exponential insurer) modell, amelyben a társaságok együttműködést alakítanak ki új piaci szereplőkkel (insure-tech) vagy más iparági szereplőkkel, hogy növeljék piaci részesedésüket, foglalta össze Balogh Zsolt, a Liferay Hungary ügyvezetője.