Fejlesztették a konzuli ügyintézést támogató elektronikus szolgáltatásokat, a projekt célkitűzése az ügyféloldali fejlesztések előtérbe helyezése és a külképviseletek által nyújtott szolgáltatások körének szélesítése volt - jelentette ne a Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) szombaton.
Közleményükben azt írták, feladat volt a konzuli ügyintézési folyamatok modernizálása is, ennek keretében a konzuli ügyintézési díjak elektronikus fizetésének megvalósítása, a nagyobb forgalmú külképviseleteken ügyfélirányító megoldás bevezetése, valamint az online előkészíthető kérelmek bővítése.
A Külgazdasági és Külügyminisztérium által vezetett projekt kiemelt célkitűzése volt a konzuli tájékoztatási rendszerek fejlesztése, valamint a konzuli ügyviteli rendszerek elektronikus fejlesztése, hogy az ügyintézés gyorsabb legyen, az ügyfélkiszolgálás minősége javuljon.
A célkitűzés egyik eleme volt, hogy a konzuli ügyintézésben bevezessék az elektronikus fizetést a konzuli díjak és illetékek kiegyenlítésére.
Mindemellett egyes konzuli ügytípusok elektronizálásával az ügyfelek számára lehetőség nyílt további kérelmek online előkészítésére, ezáltal gyorsabbá vált a kérelmek kitöltése.
A konzuli ügyintézés során a kérelemnyomtatvány QR-kódjának beolvasásával csökkent az ügyintézési idő. A nagy forgalmú konzuli ügyintézési helyszíneken bevezettek egy egységes ügyfélirányító megoldást is, egyszerűsödött az ügyfélirányítás folyamata.
A projekt megvalósítandó elemei között szerepelt továbbá a Konzuli Szolgálat honlapjának megújítása, melynek keretében egy olyan portált alakítottak ki, amely segíti az információk gyorsabb elérését és az állampolgárok külföldi utazásra történő felkészülését.
A projekt keretében a mobilapplikációt is modernizálták és egyszerűsítették, figyelembe véve a felhasználói szokásokat, valamint az alkalmazás további új funkciókkal, tartalommal is bővült - közölte a tárca. Kitértek arra, hogy a projekt a Széchenyi 2020 program keretében valósult meg, kétmilliárd forint európai uniós támogatás segítségével.