Hirdetés
. Hirdetés

A paradicsom innovációja

|

Nagy kihívások előtt áll ez a műfaj világszerte: a rovarkártevők, a növénybetegségek, valamint a munkaerő-problémák is komoly gondot okoznak a termelőknek.

Hirdetés

Az élelmiszer-termelés a jövőben egyre nagyobb hatékonyságot, fenntarthatóságot és hozammaximalizálást igénylő feladat lesz. A Syngenta zöldségvetőmag üzletága a közelmúltban közös projektet indított az amerikai Four Growers vállalattal. A kezdeményezés célja, hogy növeljék a betakarítás hatékonyságát, valamint kevesebb élőmunkaerő-igény mellett lehessen a terméseket leszedni. A Four Growers GR-100 robotkombájnja már meg is kezdte munkáját a Syngenta üvegházaiban.

"A partnerségünk összeköti a genetikát az automatizálással. A robotizáció sikeressége a jövőben egyértelműen azon múlik, hogyan tud a technológia hatékonyan dolgozni a növényállományokban. Ezzel a partnerséggel olyan fajtákat tudunk nemesíteni, amelyeknél jól alkalmazható a robotizált betakarítás, így lehetővé teszi a termelők számára a sikeres technológiái fejlesztéseket is" - hangsúlyozta Ruud Kaagman, a Syngenta paradicsom kultúrákért felelős vezetője.

A megoldás egyesíti a technológiát és a biodiverzitást annak érdekében, hogy a jövőben több és jobb minőségű paradicsom váljon elérhetővé világszerte. A Syngenta és a Four Growers közötti partnerség magasabb hozamot, kisebb élelmiszer-pazarlást, valamint elégedettebb termelőket és fogyasztókat eredményezhet.

Hirdetés

A cél a munkaerő költségének csökkentése

A paradicsomot a mai napig emberi kézzel szüretelik, amely a teljes termelési költségek jelentős részét, akár a 30%-át is kiteheti. A költségeken felül a termelők egyre nehezebben találnak megfelelő munkaerőt. Az évek óta tartó munkaerőhiány miatt olyan megoldásra van szükségük, amely biztosítja, hogy a fogyasztók a boltok polcain megtalálhassák az általuk keresett paradicsomot.

"A robotika mezőgazdasági alkalmazása lehetővé teszi számunkra, hogy jobb minőségű, egészségesebb és megfizethetőbb zöldségféléket együnk", mondta Brandon Contino, a Four Growers vezérigazgatója. "Eltérően más olyan gépektől, amelyek ma a szántóföldön minden terményt - érettet és éretlent - egy menetben betakarítanak, a Four Growersnél fejlesztett robot és a mesterséges intelligencia lehetővé teszi számunkra, hogy egyenként szedjük le a termést, így csak a tökéletesen éretteket takarítjuk be."

A robotok időt és emberi munkaerőt takaríthatnak meg. A Syngenta számára fontos a Four Growers partnersége, hogy készen álljon a jövő termesztéstechnológiai kihívásaira.

A paradicsom innovációja

A Syngenta kutatói olyan technológiákat is felhasználnak, mint például a mesterséges intelligencia (AI) és a robotika, hogy az új fajták kiválasztásakor szerzett adatokat minél előbb a gyakorlatba ültessék. A kutatások során olyan új jellemzőket tesztelnek különböző agronómiai szempontok szerint, amelyek biztosítják, hogy a fogyasztók az által elvárt ízt és magas minőséget kapják meg.

A Syngenta TomatoVision bázisa Hollandiában egyike annak a sok helynek a világon, ahol a vállalat szakértői a holnap paradicsomát nemesítik. A nemesítők Hollandiától Mexikóig, Olaszországtól Jordániáig tesztelik a fajtákat a helyileg adaptált megoldások megtalálása érdekében.

"A mai kihívásokhoz igazodó genetikát és a jövő termelési módszereit is felhasználjuk, hogy segítsünk a termelőknek optimalizálni a paradicsom termesztését és betakarítását" - magyarázta Rik Lootens, a Syngenta üvegházi paprika és paradicsom portfóliómenedzseré.

"Olyan genetikát keresünk, amely segít leküzdeni a betegségekkel szembeni érzékenységet, és felkészíti a növényeket a mechanikai betakarítás fejlődésére. Ez végső soron magasabb hozamot biztosít."

A www.tomatovision.com oldalon az érdeklődők megnézhetik az innovatív munkafolyamatokat. Az új weboldal elindításával a termelők, kereskedők és a fogyasztók szerte a világon olyan új ismeretekhez juthatnak például a tekintetben, hogy a robotizáció, a digitalizálás, a mesterséges intelligencia és ezen tényezők összessége hogyan alakítja át a paradicsom termesztését a jövőben.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.