A teljesen szilárdtest-akkumulátor a Nissan szerint a jelenleg használt lítium-ion rendszer helyébe lép. A terméket 2028-ban vezetik be, és 2024-ben kezdődnek vele az üzemi kísérletek. Az új fejlesztésű energiatároló elég stabil ahhoz, hogy pacemakerekben is használják. Amikor elkészül, körülbelül fele akkora lesz, mint a jelenlegi akkumulátor, és néhány óra helyett 15 perc alatt töltődik fel teljesen.
Az amerikai űrprogrammal, valamint a San Diego-i Kaliforniai Egyetemmel való együttműködés különböző anyagok tesztelését foglalja magában. A NASA-nak és a Nissannak is ugyanolyan típusú akkumulátorra van szüksége - közölte Kazuhiro Doi, a vállalat alelnöke.
A Nissan és a NASA az úgynevezett "eredeti anyaginformatikai platformot", egy számítógépes adatbázist használnak a különböző kombinációk tesztelésére, hogy kiderüljön, mi működik a legjobban a több százezer anyag közül. A cél az, hogy elkerüljék az olyan drága anyagok használatát, mint a ritka fémek, amelyek a lítium-ion akkumulátorokhoz szükségesek.
A Nissan számít a Leaf elektromos autóval kapcsolatos történelmi tapasztalataira is, amely 2010-ben került először a piacra, és amelyből több mint félmillió darabot adtak el világszerte, bár az újakkumulátor-technológia más - mondták a vállalat szakemberei.
Más autógyártók, köztük a japán rivális Toyota Motor Corp., valamint a német Volkswagen és az amerikai Ford Motor Co. és General Motors Co. autógyártók is dolgoznak a teljesen szilárdtest akkumulátorokon. Nemrégiben a General Motors és a Honda közölte, hogy együtt dolgoznak a következő generációs elektromos járműveken.
Kunio Nakaguro, a Nissan ügyvezető alelnöke azonban azt mondta, hogy a Nissan rendkívül versenyképes, és hogy az általa kifejlesztett akkumulátor "a játék megváltoztatását" ígéri.