A Mercedes-Benz partneri kapcsolatba lép az önvezető szenzorokat gyártó Luminar Technologies vállalattal, hogy a következő generációs járművei számára lehetővé tegye a teljesen automatizált vezetést az autópályákon - közölte a Luminar alapítója.
Az autógyártók a Teslától a GM-en át a Volvóig az autonóm járművek bevezetését tűzték ki célul, bár a szabályozási és technológiai kihívások továbbra is fennállnak. Az olyan technológiai cégek, mint az Alphabet Waymo és a Cruise szintén önvezető taxikat vagy teherautókat fejlesztenek kereskedelmi célokra, például fuvarmegosztó és futárszolgálatok számára.
A járművek autonómiája a Mercedesnél tényleg a főáramba kerül - mondta Austin Russell, a Luminar vezérigazgatója a Reutersnek, anélkül, hogy közölte volna a technológia Mercedes járműveibe való beépítésének időkeretét. Elmondta, hogy a két cég "valódi" autonómia képességeket fog kifejleszteni, beleértve a jobb biztonsági képességeket, például az automatikus fékezést.
"Ha valóban autonóm képességeket akarunk elérni egy fogyasztói járműben, akkor iparosítani kell a hardvert, a szoftvert, mindazokat a rendszereket, amelyek szerepet játszanak. Ez egyébként teljesen más, mint az a munka, amin a robo-taxi cégek dolgoznak" - mutatott rá Russell. Elmondta, kihívást jelent a lidarok tömeggyártása és annak szavatolása, hogy azok elég robusztusak legyenek és megfeleljenek az autógyártók szigorú követelményeinek. "Ez egy teljesen másfajta üzlet, hogy egy tudományos és technológiai vállalkozásból autóipari vállalattá váljunk" - tette hozzá.
A lidarokat, amelyek lézerfényimpulzusokat használnak az érzékelő és a céltárgy közötti távolság mérésére, széles körben szükségesnek tartják a teljesen autonóm vezetés eléréséhez. A Tesla azonban elzárkózott a szenzortól, mondván, hogy drága és szükségtelen.