Hirdetés
. Hirdetés

A kiskereskedők újragondolják a bolton belüli technológiákat, ahogy a vásárlók visszatérnek

|

Miután a világjárvány idején az e-kereskedelemre összpontosítottak, a CIO-k most a fizikai boltokba is hasonló, zökkenőmentes fizetési élményt szeretnének hozni.

Hirdetés

A kiskereskedelmi informatikai vezetők olyan technológiai fejlesztéseket mérlegelnek, amelyek racionalizálnák az üzleten belüli fizetési folyamatot, és újból egy olyan területre összpontosítanak, amely szerintük lemaradásban van. A kiskereskedők a világjárvány idején az e-kereskedelembe fektettek be, mivel sokan megkérdőjelezték, hogy a vásárlók valaha is teljes erővel visszatérnek-e a fizikai boltokba. Két évvel később a vásárlók mégis visszatérnek. Az amerikai kiskereskedelmi szövetség (National Retail Federation) szerint az e-kereskedelem ma már az összes kiskereskedelmi vásárlás 16,4 százalékát teszi ki, szemben a járvány csúcspontján mért 18,8 százalékkal - írja a Wall Street Journal.

Az informatikai vezetők szerint azt kockáztatják, hogy az elavult bolti technológia miatt elveszíthetik vásárlói bázisukat, bár a költségek akadályozhatják néhány ilyen beruházás megvalósítását. "A fizikai helyszínek lemaradtak" - mondta Neil Holden, a brit Halfords Group kiskereskedelmi vállalat informatikai igazgatója, hozzátéve, hogy a modernizáció elmaradásának kockázata az, hogy "egyszerűen nem vonzza a vásárlókat".

Hirdetés

Az olyan vállalatok technológiai vezetői, mint a Kroger, a Nordstrom és a Halfords vezetői azt vizsgálják, hogy milyen új technológiák javíthatnák a vásárlók számára a fizetési folyamatot, olyan zökkenőmentes élményt nyújtva az üzletekben, mint amilyenhez a vásárlók az online vásárlás során hozzászoktak.

A Halfordsnál, amely autóipari és kerékpáros termékeket és szolgáltatásokat kínál, Holden szerint olyan technológiát vizsgálnak, amely lehetővé tenné a fizetések hanghullámokon keresztül történő elküldését. A hadseregek által már használt csúcstechnológia lényege, hogy az adatokat hanghullámokba kódolják, majd hangszórón keresztül egy másik eszközre küldik. Az ügyfelek egy alkalmazáson keresztül kezdeményezhetnék a fizetést.

A Kroger olyan kamerákkal és érzékelőkkel felszerelt bevásárlókocsit tesztel, amely nyomon követi, hogy a vásárló mit vásárol, így a pénztárnál már nem kell az egyes tételeket beolvasni - mondta Yael Cosset vezető alelnök és CIO. A szakember azt is közölte, vizsgálja annak lehetőségét, hogy az egyes folyosókon pénztárgépeket helyezzenek el, így ha a vásárlók gyorsan fel akarnak csípni egy árucikket, akkor ott helyben ki tudjanak fizetni. "Lehetőség van a súrlódás megszüntetésére. Ha a vásárlók azt mondják, hogy szeretnék fogni egy szendvicset, és kisétálni vele, akkor ezt az élményt megteremthetjük" - mondta Cosset.

Dennis Bauer, a Nordstrom hitel-, hűség- és fizetési szolgáltatásokért felelős elnöke elmondta, hogy szemet vetett egy olyan kialakulóban lévő technológiára, amely lehetővé tenné, hogy a hagyományos fizetési terminál helyett mobiltelefonon keresztül fogadják a fizetést. Az okostelefonokban lévő NFC-chipek teszik lehetővé, hogy a felhasználók a pénztárnál koppintással fizessenek, de az új technológiával a kártyáról vagy okostelefonról történő fizetés elfogadására is használhatók - mondta Nikki Baird, az Aptos kiskereskedelmi technológiai szolgáltató stratégiai alelnöke.

A különálló fizetési hardverek kiiktatása nagyobb rugalmasságot és kényelmet adhat, lehetővé téve a munkatársak számára, hogy az üzletben bárhol ellenőrizhessék a vásárlókat, és megelőzzék a hosszú sorok kialakulását - mondta Bauer. Ha a kereskedők okostelefonokkal látnák el munkatársaikat az olyan feladatokhoz, mint a készletezés, az a szükséges hardvervásárlások mennyiségét is csökkentené, mivel lehetővé tenné számukra, hogy több feladatra egy eszközt használjanak.

A nagyvállalati CIO-k szerint azonban az ilyen beruházások egyik fő akadálya a költség. De a költségkorlátok mellett sem mindig bölcs dolog olyan beruházásokba belevágni, amelyeket a fogyasztó valójában akar - véli Cosset. Létezik olyan technológia, amely például teljesen súrlódásmentes vásárlást tesz lehetővé, ahol kamerák követik a vásárlókat az üzletekben, és automatikusan felszámolják a pénztárgép nélküli boltok nevű jelenséget. A magánélet védelmével kapcsolatos aggályok és a nagyszabású kameratelepítés költségei miatt ez nem kivitelezhető - tette hozzá a szakember.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.