A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) a teljes gazdaságot figyeli, és a különböző forrásból származó adatokat összevetve vizsgálja az adózókat. A revizorok ezúttal fodrászok ellenőrzésére indultak, online felületen foglaltak időpontot, és így keresték fel az üzletet. A frizura elkészült, de az elvégzett munkáról sem számlát, sem nyugtát nem kaptak.
A foglalási oldalon az üzletről többszáz ügyfélvéleményt találtak. A több forrásból érkező digitális adatok összehasonlításával a fodrászat valós forgalmát is sikerült felderíteni. Jogkövetési vizsgálatot indítottak, és bekérték az elektronikus foglalási adatokat. Hamar kiderült, hogy ezek összértéke több mint háromszorosa a vállalkozó bevallott bevételének. A foglalási felület adatainak hitelességét más módon is tesztelték, tanúkat is meghallgattak az ügyben. Az ügyfelek beszámolói megerősítették az elektronikus adatokat. Az üzletben tapasztalt hiányosságok miatt a NAV mulasztási bírságot szabott ki, a be nem vallott jövedelmek ügyében pedig adóellenőrzés indult.
A revizorok nem álltak meg itt, a program adatait összevették a NAV-os adatbázisokkal és újabb ellenőrzéseket is indítottak. Egy másik fodrászüzletben is időpontot foglaltak. A fodrász ollójára nem volt panasz, de szabályos számlát itt sem kaptak: az alkalmazott egy már kitöltött nyugta felhasznált példányát próbálta átírni.
Végül kiderült az is, hogy a hajszobrász nem egyéni vállalkozóként dolgozik a fodrászatban, hanem az üzletvezető be nem jelentett alkalmazottja. A NAV ebben az ügyben is eljárást indított.