Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter nemrég hazánkban fogadta a ZTE alelnökét, Csu Csinjunt (Zhu Jinyun). A felek hivatalos megállapodást kötöttek, melynek keretében megállapodtak a távol-keleti vállalat új európai regionális hálózati műveleti központjának (NOC) és call centerének hazánkban való létrehozásáról. A ZTE tervei szerint ezáltal intenzívebb jelenlétet mutathat fel az európai piacon, egyben növelheti kapacitásait is az öreg kontinensen.
Orbán Viktor miniszterelnök és Li Kecsiang (Li Keqiang) miniszterelnök-helyettes (forrás: MTI)
Az új NOC segítségével a kínai cég nagysebességű, hatékony menedzsment szolgáltatásokat kínálhat az európai távközlési szolgáltatók számára. Ügyfélszolgálat, hálózati forgalomfelügyelet, minőségellenőrzés, hálózati optimalizáció, call center, alkatrész-utánpótlás és javítás - a létesítendő hálózati műveleti központ tervezett elemei. Mintegy 600 négyzetméteren kerül kialakításra várhatóan 100, magas képzettséget igénylő munkahely, ahol összesen 40 ezer hálózati eszköz kezelésére lesz képes a ZTE. Kötött és mobil hálózatok felügyeletét egyaránt el tudja majd látni innen a vállalat, melynek érdekében a következő 2-3 év során mintegy 10 millió eurót ruház be hazánkban. Ebből év végéig 4 milliós befektetés valósul meg; a júniusi tesztműködést követően 2012 végére 40 hazai mérnök és ügyfélszolgálatos kezdheti meg a munkát.
Számos európai szolgáltatóval tart fent üzleti kapcsolatot az elmúlt években egyre inkább az öreg kontinensre koncentráló, 1985-ös alapítású ZTE. Ezek magasabb minőségű kiszolgálásához van szüksége a fent említett központra. A jól képzett emberi erőforrás, a kormányzat nyitottsága és a város természetes környezete miatt döntött végül Budapest mellett a kínai ügyfél, derült ki a hivatalos közleményből. Minden bizonnyal az is sokat nyomott a latban, hogy immár több mint hat éve rendelkezik magyar leányvállalattal.