„Megújult külsőt kapott a Google keresője, mely várhatóan a hét végéig minden az oldalt magyarul használó internetezőhöz megérkezik. Apró, de látványos változáson ment keresztül a logó és az oldal dizájnja, illetve a még hatékonyabb, egyszerűbb és gyorsabb keresés érdekében új navigációs sávot helyeztek el a felület bal oldalán. (…) Ezek a Google legújabb változtatásai a keresőoldal folyamatos fejlesztése érdekében. Azért, hogy a Google napról napra hatékonyabb és egyszerűbb legyen, a vállalat a felhasználók közreműködésére is támaszkodik.” – olvasom a Google sajtóközleményt.
A világsajtóban és a blogokon meg egyre többször hangzik el, hogy a Google legfrissebb arculatváltása nem sikerült annyira jól. Legutoljára éppen a The Next Web oldalán olvastunk egy hasznos tippet arra, miként is kaphatnánk vissza a régi jól megszokott keresőt.
Nem tehetek róla, de nem szeretem a kicsi színes ikonokat egy programban, mert úgy érzem, hogy a fejlesztők analfabétának gondolnak. A Google új arculata esetén az okozza az ellenérzésemet, hogy a kis ikonok még ezt az érzetet sem keltik, mivel alapvetően egyformák és egyáltalán nem beszédesek. Az ikonok és piktogramok akkor hasznosak, ha mindenkinek egyértelműen ugyanazt mondják. Itt a zöld kocka felhőcske, mint blog, és a kék kocka felhőcske, mint frissítés nem túl egyértelmű, sőt…
Akkor ugye meg is kérdezhetnénk, hogy minek is ez a felhajtás, ha a felhasználók többsége úgysem fogja használni. Mert változni muszáj, folyamatosan meg kell újulni, mert az a fejlődés látszatát kelti.
Hasonló gondolataim vannak a Google mostani designváltásáról, mint anno a Facebook redesignról. Ami jó azt nem érdemes megváltoztatni, mert a felhasználók tüntetni fognak. Tegyük hozzá egy idegig, utána minden elcsendesedik, megszokjuk az újat, jobbat vagy rosszabbat. A cég viszont elmondhatja, megújult a kereső, a közösségi oldal. Nem kérte senki a változást, de megújult, annak ellenére is, hogy a felhasználók ennek örültek volna.
A fejlesztők ezzel azt is deklarálják, hogy ők akkor is jobban tudják, mint mi, akik használjuk. Jó lesz ez nektek, higgyétek el. A Google most valami ilyen gondolatokkal változtatta meg a kereső arculatát. Én köszönöm maradnék a réginél, amit itt még el lehet érni szerencsére.