Habár a felmérések alapján az emberek még mindig viszolyognak a gondolattól, hogy fizessenek az online hírekért és cikkekért, a Google és az Apple a héten egyaránt bejelentette az új szolgáltatását, amelyen keresztül a felhasználók előfizethetnek a tartalomszolgáltatók által feltöltött magazinokra, újságokra, és egyéb más sajtótermékekre.
Elsőként az Apple állt elő a megoldásával, majd egy nappal később a Google követte Steve Jobs cégét. A két digitális újságstandban közös, hogy mindkettőben feltölthetik a kiadók a digitális kiadványaikat, amelyeket a felhasználók egy egységesen felületen keresztül érhetnek el, így a tartalomszolgáltatóknak nem kell törődniük hasonló felület kiépítésével, valamint az online fizetés és az előfizetések kezelésével. A keretrendszer üzemeltetésért cserébe a Google 10, az Apple pedig 30 százalékos jutalékot számít fel, azaz összességében hosszútávon a kiadók jobban járhatnak, ha közvetlenül érik el olvasóikat. Míg az olvasóknak inkább az egységes rendszer kedvező, mivel így nem kell szolgáltatásonként előfizetniük a tartalmakra.
"Az elgondolásunk egyszerű. Ha az Apple szerez egy médium számára egy új előfizetőt, azért 30 százalékos jutalékot számít fel. Ellenben ha egy tartalomszolgáltató hoz egy új vagy meglévő ügyfelet, akkor megtarthatja az összeg 100 százalékát, mi pedig nem keresünk semmit" - mondta Steve Jobs. Ám úgy tűnik, hogy nem mindenki ért egyet az Apple vezérével. A Wall Street Journal értesülései szerint ugyanis Amerikában és Európában is versenyjogi vizsgálat indulhat a szolgáltatással kapcsolatban.
Az Apple standja a már bevált App Store piactérre épül, így a szolgáltatás felhasználói a fiókjukhoz kapcsolt iPad, iPhone és iPod Touch eszközökön is olvashatják az előfizetett tartalmakat. A Google One Pass ezzel párhuzamosan a böngészőn és az androidos okostelefonokon, táblagépeken keresztül biztosítja a hírek és cikkek elérését. A keresőcég rendszerében egyébként nagyobb mozgásteret kapnak a kiadók. Nem csak előfizetéseket és napi hozzáféréseket kínálhatnak, hanem akár egy cikkhez is biztosíthatnak elérést, sőt felhasználókra szabott csomagokat és kuponokat is értékesíthetnek.