Rövidebb idő alatt, on-line intézhető az erkölcsi bizonyítvány kérelmezése, valamint a személyazonosító igazolvány pótlása mellett az útlevél pótlása is.
A szolgáltatásnak köszönhetően már elektronikus úton is bejelenthetjük a 2013. január 1-jét követően kiállított útlevelünk elvesztését, ellopását vagy megsemmisülését, egyben kérhetjük annak pótlását is. Ennek feltétele, hogy a kérelmező a pótlandó útlevél igénylésekor írásban hozzájárult ujjnyomat adata tárolásához, vagy annak kérelmezésekor a következő okokból nem történt ujjnyomat felvételezése: a kérelmező a kérelem benyújtásakor az ujjnyomat adására átmenetileg fizikailag képtelen volt, vagy a kérelmező a kérelem benyújtásakor az ujjnyomat adására véglegesen fizikailag képtelen volt, vagy a kérelmező kérelem előterjesztésekor történő személyes megjelenését – a kezelőorvos által kiállított igazolás szerint – egészségi állapota nem tette lehetővé. Feltétel továbbá, hogy az okmányon szereplő adatainkban nem történt változás.
Az eljárási illeték megfizetése szintén intézhető a Webes ügysegéd támogatásával interneten keresztül, banki átutalással vagy bankkártyás fizetéssel. A Webes ügysegédet az Ügyfélkapu azonosítóval rendelkező ügyfelek vehetik igénybe a KEK KH honlapján keresztül.
Az okmányirodai ügyfélszolgálatokat felkereső ügyfelek az okmányigénylésüket követően gyakran informálódnak igényelt okmányuk elkészítési fázisairól, a különböző kommunikációs csatornákon keresztül mindaddig, amíg kézhez nem kapják okmányaikat. A megnövekedett ügyféligényeknek való megfelelés, illetve a hatékony ügyfélkiszolgálás támogatása érdekében szükségessé vált a már meglévő (telefonos és személyes) csatornák mellett egy újabb, elektronikus kommunikációs csatorna kialakítása is, amely ki tudja szolgálni az ilyen irányú megkereséseket, és kényelmesen elérhető, naprakész tájékoztatásra képes.
A Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEKKH) fejlesztésének köszönhetően az új okmányok igénylése után tájékozódhatunk az igazolványok aktuális állapotáról. Megtudhatjuk, hogy az okmányt továbbították, esetleg már kiállították, vagy éppen elutasították. A KEKKH honlapján az „Igényelt okmány nyomon követése” ikonra kattintva, díjmentesen nyomon követhető az igényelt személyazonosító igazolvány, a magánútlevél és a vezetői engedély aktuális státusza. Gyorsan, egyszerűen és kényelmesen, személyes megkeresés és telefonhasználat nélkül lehet tájékozódni az okmányok helyzetéről.
A szolgáltatás bevezetését követő, közel 3 hónap elteltével jelentős számú, több mint 54.000 státusz-lekérdezésre került sor (ezen belül személyazonosító igazolvány esetében 27,65 %, útlevél esetében 35,54 %, vezetői engedély esetében 36,81 % volt a lekérdezések aránya).
Ezen magas lekérdezési szám alapján kijelenthető – illetve a tapasztalatok is azt mutatják –, hogy a szolgáltatás igen közkedvelt az ügyfelek körében.