A Magyar Telekom áprilisban kezdi meg új, integrált ügyfélkapcsolati és számlázási rendszerének bevezetését. A XXI. századi igények kiszolgálására felkészített, új generációs rendszer sikeres bevezetésétől azt remélik, hogy a Telekom bármikor és bárhol elérhető, hatékony kiszolgálást lesz képes biztosítani lakossági, kkv és nagyvállalati ügyfelei számára.
A korszerű informatikai és technológiai háttérnek köszönhetően megvalósulhat a jogszabályi környezetnek megfelelő, egységes integrált adatfeldolgozás, ezzel egyszerűbb, könnyebb, gyorsabb kiszolgálás és ügyintézés válik lehetővé. A tervek szerint az új rendszer 2014-ben éri el teljes funkcionalitású, mobil termékekre is kiterjedő működését.
„Az ügyfélélmény javítását, valamint az online működést előtérbe helyező stratégiai céljaink szempontjából kulcsfontosságú, hogy a Magyar Telekomnál korszerű, integrált és megbízható ügyfélkapcsolati és számlázási rendszert vezessünk be. Célunk, hogy az új rendszert ügyfeleink érdekében minél hamarabb üzembe helyezzük, miközben biztosítanunk kell szolgáltatásaink folyamatos működését, valamint ügyfeleink kényelmét és minőségi kiszolgálását. Felelős, ügyfélközpontú szolgáltatóként szeretnénk megvalósítani ezt az egyedülálló korszerűsítést, amely az ügyfélkiszolgálásban is erősítheti a Telekom piacvezető pozícióját, ezért is döntöttünk a lépcsőzetes bevezetés mellett” - mondta Keszég Attila, a Magyar Telekom lakossági szolgáltatások vezérigazgató-helyettese.
A teljes funkcionalitás elérésével a Telekom új formátumú, egyszerűbb és könnyen áttekinthető számlákat bocsát majd ki. Az új generációs rendszer lehetővé teszi az egységes Telekom-számla megvalósítását is, valamennyi szolgáltatásra kiterjedően. További kedvező változások is lesznek a számlázásban, így például átláthatóbban jelennek meg az igénybe vett kedvezmények. Az innovatív rendszernek köszönhetően a régebbi technológiák kiváltásával az üzemeltetési költségek is nagymértékben csökkennek majd.
A komplex rendszer bevezetésére a Magyar Telekom 2010-ben indított, eddigi legnagyobb informatikai és üzleti transzformációs projektjének eredményeként kerül sor. A közel 80 vállalati rendszert érintő projekten a vállalat 300 szakértője dolgozik együtt vezető rendszerintegrátorokkal és közel 70 beszállító céggel, amelyek kétharmada hazai kkv.
Az integrált rendszer indításához szükséges informatikai átállás és adatmigráció miatt 2013. április 17. és 21. között egyes ügyintézési lehetőségek csak részlegesen lesznek elérhetők a Telekom üzleteiben, továbbá nem lesz mód önkiszolgáló ügyintézésre telefonon vagy online felületen. Április 20-án, szombaton az üzletek zárva tartanak. A tervezett rendszerindítás zökkenőmentes lebonyolítása érdekében a Telekom arra kéri ügyfeleit, hogy ezekre a napokra ne időzítsenek ügyintézést, ha az nem feltétlenül szükséges. A tervek szerint hasonló átállásra kerül sor 2013 júliusában és októberében is.