A ZDNet cikke szerint a Facebook új, minden eddiginél hatékonyabb hirdetési eszközöket mutat be február 29-én, első marketingeseknek szánt konferenciáján, a New York-i American Museum of Natural History-ban megrendezésre kerülő Facebook Marketing Conference-en (fMC). Az eseményen számos prominens, így Sheryl Sandberg, a Facebook operatív igazgatója, Chris Cox termékfejlesztésért felelős alelnök és David Fischer, a hirdetési osztály feje is részt vesz.
A portál a GigaOm birtokába jutott dokumentumokra hivatkozva azt írja, hogy a cég teljesen megújítja prémium hirdetési csomagját. Iparági pletykafészkek már hetek óta arról sutyorognak, hogy hamarosan startol a hirdetőknek szánt Timeline for Pages szolgáltatás és egy mobil hirdetési platform. Most újabb információk láttak napvilágot; a jól tájékozott kibicek szerint a cég heteken belül számos új hirdetési megoldást vezet be.
A Facebook negyven százalékkal nagyobb találati arányt, nyolcvan százalékos hatékonyság-növekedést, tizenhat százalékkal több rajongót és szignifikáns vásárlókedv-erősödést ígér. A kiszivárgott információk szerint lehetővé teszik a hirdetők számára, hogy bármilyen, a Facebook-oldalukon publikált tartalomból reklámot fabrikáljanak. Ami valóban nagy hatékonyságnövekedést jelentene: most csak a rajongók láthatják a márkaoldalakon közzétett tartalmakat, ám az új rendszer bevezetésével gyakorlatilag bármelyik felhasználó targetálhatóvá válna. Tehát számíthatunk rá, hogy egyre több kéretlen hirdetés jelenik majd meg kedvenc hírfolyamunkban.
Az új prémium hirdetések a következő lehetőségeket kínálják:
Bejegyzések közzététele az oldalon: a felhasználók összesen hatféle tartalmat, köztük szöveges státuszfrissítéseket, fotókat, videóanyagokat, linkeket, kérdőíveket és eseményeket publikálhatnak.
Bejegyzések promótálása hirdetésként: bármely, az oldalon megjelenő tartalom hirdetéssé konvertálható. A javított prémium hirdetésekkel bármelyik Facebook-felhasználó közvetlenül elérhetővé válik; a megrendelők valamennyi elérhető targetálási funkciót használhatják.
Kibővített közösségi szolgáltatások: ha olyan felhasználó olvassa a hirdetéseket, akinek vannak barátai a megrendelő rajongói között, a Facebook automatikusan, extra költségek felszámítása nélkül közösségi tartalmakkal egészíti ki a hirdetést.
Továbbfejlesztett interaktivitás: a hirdetéseket olvasó rajongók egy, a reklámhoz kapcsolódó interfész segítségével közvetlenül lájkolhatják és kommentálhatják a megjelenő tartalmakat.
A hírek szerint a Facebook új hirdetési eszközeinek élesítésével egy időben számos megszokott szolgáltatás, így a Premium Like, a Premium Event, a Video Comment és a Premium Roll is „lekerül a műsorról”. A Premium Standard és a Marketplace hirdetések továbbra is elérhetők lesznek.