Scott Thompson, a Yahoo közelmúltban kinevezett vezérigazgatója kedden, az első negyedéves üzleti eredményekről szóló konferencián ismertette a vállalat közép- és hosszú távú stratégiájával kapcsolatos gondolatait. A CEO alapos leépítést tervez: átszabná a szolgáltatásportfóliót, és újra meghatározó internetes médiabirodalommá szervezné a Yahoot.
A keddi volt az első olyan pénzügyi beszámoló, amely egy teljes, Thompson által levezényelt negyedév üzleti eredményeit összegezte. A cég 28 százalékos növekedés mellett 286 millió dolláros nyereséget termelt, de összesített bevételeit csak egyetlen aprócska százalékkal (1,2 milliárd dollárra) tudta növelni.
A PayPaytól leigazolt új vezér hatpontos átalakítási ütemtervet vázolt fel: célja, hogy a jelenleginél jóval karcsúbb és nyereségesebb szervezetet faragjon a cégből. Átszervezési ötletei között szerepel a kevésbé nyereséges szolgáltatások – köztük a külső kiadóknak szánt platformok – kigyomlálása, a költséghatékony cloud-infrastruktúra továbbfejlesztése és a vállalati divíziók rugalmasabbá, skálázhatóbbá tétele – bármit is jelentsen ez a gyakorlatban.
„A Yahoo túl sok mindennel foglalkozott, túl hosszú ideig, de csak néhány dolgot csinált igazán jól” - összegezte véleményét Thompson. Szerinte a legfontosabb „a kulcsüzletágak fejlesztése: legjobb szakembereinket és erőforrásaink jelentős részét is e célok szolgálatába kell állítanunk”.
A topmenedzser „a híreket, pénzügyi információkat, sporthíreket, szórakoztatást, az e-mailt és egy maroknyi más szolgáltatást” tartja a cég legerősebb üzleti területeinek: ezeknek továbbra is stratégiai szerepet szán.
A cégvezető a Yahoo hatalmas adatvagyonát is hasznosítaná, és személyre szabott tartalmakkal, célzott hirdetésekkel, hasznos elemzésekkel kívánja a céghez édesgetni a hirdetőket.
Thompson – lévén az eseményen az újságírók is szép számmal képviseltették magukat – Tim Morse pénzügyi igazgatóval karban a leépítésekkel kapcsolatos kötelező nótát is kénytelen volt elfújni. Közös beszámolójuk szerint az elmúlt hónap kirúgásai évi 375 millió dollárt takarítanak meg a vállalatnak; további elbocsátások várhatók. „Nem könnyű feladat munkahelyek megszüntetéséről dönteni, de a teljesítményünkhöz képest túl sok embert foglalkoztatunk” - jelentette ki a CEO.