Hangsúlyozta, hogy a munkahelyi stressz kezelése és megelőzése elsősorban a munkáltató feladata. Az ügynökség fontosnak tartja tudatosítani azt, hogy a munkahelyi stressz jelen van és foglalkozni kell vele. A pszichoszociális kockázatokat ugyanúgy értékelni kell, mint más munkahelyi, például fizikai, kémiai vagy ergonómiai kockázatokat.
A szakember elmondta, hogy az ügynökség 2013-ban hirdette meg kétéves európai kampányát. Ezt megelőzően végeztek egy több tízezer munkavállalóra kiterjedő európai felmérést, amelyben az európai munkavállalók több mint fele gyakori munkahelyi stresszről számolt be. A felmérés tanúsága szerint Magyarországon a munkahelyi stressz leggyakoribb oka az állás bizonytalansága és a nagy munkaterhelés.
Az ügynökség egyebek közt tájékoztató anyagok terjesztésével, konferenciák szervezésével, valamint magyar nyelven is elérhető honlapján keresztül nyújt segítséget a munkahelyi stressz megelőzéséhez és kezeléséhez.